מקורות:
במקום אחר הארכנו בס”ד בדין השתטחות על קברות הצדיקים בימי חנוכה, וכל מה שכתבנו שם, נוגע גם לכאן. ונתבאר שם, דהעיקר כדעת הסוברים דמועיל להשתטח על קבורת הצדיקים בחנוכה (ושכן דעת הראש”ל הרה”ג ר’ יצחק יוסף שליט”א), והוא הדין והוא הטעם לענין פורים, וכפי שהבאנו שם להדיר מדברי הרב נתיבי עם, עיי”ש. ואם כי אין ראיה לדבר, אזכיר מה שמובא באגרת שכתב אחד מתלמידיו של הגאון בעל אור החיים זלה”ה (נפסה בספר “אגרות ותשובות רבינו חיים בן עטר” עמ’ קס”ח), העיד בגודלו שהאור החיים זלה”ה אחרי קריאת המגילה בצפת (בט”ו, דעבדי ב’ ימים מספק), נסע עם תלמידיו ג’ שעות עד לציון הרשב”י במירון, ונשתטחו עליו בו ביום, וגם על קברות הצדיקים אשר בדרך בין צפת למירון, עיי”ש. והגאון מוהר”ר סלמן מוצפי זצ”ל בספר שפתי צדיקים עמ’ כ”ה (מעמודי המבוא, מהדו”ק) העד העיד בנו דהמנהג (כלומר מנהג המקובלים) להשתטח על קברות הצדיקים גם בפורים.
ומכתב שחתמו עליו הג”ר יעקב אדלשטיין זצ”ל יחד ויבלח”ט הגר”ח קנייבסקי שליט”א (דפו”ס ועומד בספר תתן אמת ליעקב אדלשטיין ח”א עמ’ שצ”ד) המליצו לשלוחי קופת העיר להתפלל על התורמים בקברות הצדיקים ביום הפורים, אך בסיום המכתב כתוב דאין ללמוד מפרטי מכתב זה לענין תפילות של אחרים או של יחידים, עיי”ש.