חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אודות האתר

האתר

אתר "משיב הלכה" הוא בית ההוראה הגדול בעולם, בו מאגר תשובות איכותי ונדיר, בהתאם לפסיקותיו של מרן פוסק הדור הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
באתר "משיב כהלכה" עמלים צוות מובחר של רבנים ודיינים מוסמכים. בהכוונת גדולי ומאורי הדור הספרדים, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א ומרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א.

הצורך והמענה

בחסדי ה' על עמו, זכה הדור האחרון להסתופף בצל דמותו הרמה של גאון עוזנו הראש"ל מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל זיע"א, איש אשר רוח אלוקים בו בדעת ובתבונה, בבקיאות שאין לה אח וריע ובעיון זך ומדוייק להפליא, איש על העדה לנחותם הדרך אשר ילכון בה ואת המעשה אשר יעשון, ויענו כל העם אחריו מקודש מקודש וקיימו וקיבלו היהודים עליהם את הוראותיו בכל אשר יאמר כי הוא זה, כי כבר קידשוהו שמים לאמור לכו אל יוס'ף אשר יאמר לכם תעשו כי הלכה כמותו בכל מקום.
ועתה הולך וגדל הציבור הצמאים למענה בדבר ה' זו הלכה לפי פסקיו והוראתיו. ובפרט בדברים שלא פסק להדיא בספריו הבהירים, כל העם מקצה שואלים ודורשים מה עדות וחוקים ומהשפטים לפי דרכו בהוראה. ומטבע הדברים, בדורינו הציבור הרחב מחפש להרוות את צימאונם בהלכה וביהדות - דוקא ברחבי הרשת (מבלי להיכנס לעצם הנושא אם זו הדרך הנאותה, עכ"פ המציאות היא שהציבור שכה הורגל בזמינות של הפתרונות הווירטואליים, מחפש מענה לספיקותיהם ביהודות בכלל ובהלכה בפרט - באמצעות טכנולוגיה זו, ואם לא ימצאו כדי מבוקשם אצל משיבים הראויים, יסתפקו גם במענה מפוקפק אשר לא כדת, ויבואו להכשל בדבר הלכה ח"ו, ועיין מאמר בנושא זה כאן).
בראש צוות הרבנים המשיבים באתר, עומדים הרה"ג מאיר פנחסי שליט"א רב קהילת "בני תורה" שכונת מקור ברוך, מנהל צוות הרבנים בתחום "אורח חיים" "יורה דעה", ומח"ס שו"ת תורת מאיר ועו"ס. והדיין הרה"ג דוד אוחיון שליט"א, חבר בית הדין שעל ידי הרבנות הראשית ירושלים, מנהל צוות הרבנים בתחום "חושן משפט" "אבן העזר", מח"ס יד דוד ועו"ס.

החזון והיישום

כאמור מטרת האתר להעניק מענה הלכתי לכל פונה, מכל מקום ברחבי העולם, במגוון שפות. בכל תחומי ההלכה: ממונות, אישות, כשרות, שבת, טהרת המשפחה, חגים, אבלות ועוד.
השאלות ממוינות לפי נושאים, ונשלחות לרבנים המתמחים בתחומן.
נוסף למאגר ההלכתי המקיף, פועל האתר במטרה להפיץ תורה ברבים בשפה השווה לכל נפש יהודית.
האתר מכיל מאגר מאמרים הלכתיים ברורים ומקיפים על כל חלקי השולחן ערוך, דברי תורה על פרשות השבוע, וניוזלטר ובו מאמרים וחדשות בנושאים הלכתיים אקטואלים מתחדשים.
המטרה והחזון שלנו הוא, להפיץ את אור התורה ליהודי הארץ והתפוצות, וליתן מענה הלכתי מוסמך לכל יהודי באשר הוא בכל תחומי היהדות.
מטרה בפני עצמה היא, הנגשת המענה ההלכתי ליהודי התפוצות, הפזורים ברחבי תבל. המבקשים לדעת דבר ה' כיצד לנהוג במקרים נדירים המזדמנים לפתחם ובשגרת היום יום.
אנו נרגשים ומופתעים כל פעם מחדש מכמות השאלות והפניות של יהודי חו"ל במקומות נידחים המבקשים לקבל מענה הלכתי ברור על מנת לקיים ולשמור את מצוות ה' בדקדוק.

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש