חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב מאיר פנחסי - ברכת אברהם משיב כהלכה

ארץ השואל: צרפת

שאלה:

שאלה: מה ההגדרה של בין יומו? האם אני יכולה לאכול חביתה פרווה שבושלה במחבת בשרית שבשר בושל בה באותו היום ועברה כמובן רחצה האם אני יכולה לאכול את החביתה עם גבינה לבנה?

תשובה

תשובה: מותר לך לאכול את החביתה עם גבינה או מאכלים חלביים אף אם טוגנה החביתה במחבת בן יומו היינו שבושל בו בתוך עשרים וארבע שעות מאכל בשרי, מכיון דהוי נותן טעם בר נותן טעם ולדעת מרן השו”ע ובני ספרד הדבר מותר.
ואפילו לטגן לכתחילה חביתה במחבת בשרי בן יומו כדי לאכלה עם גבינה לדעת מרן הבית יוסף מותר אף לכתחילה וכן דעת מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל, ויש חולקים. ואם אינו בן יומו לכל הדעות, מותר.

ע”פ שולחן ערוך (יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צה ס”א), וז”ל: דגים שנתבשלו או שנצלו בקדירה של בשר רחוצה יפה, שאין שום שומן דבוק בה, מותר לאכלם בכותח, משום דהוי נותן טעם בר נותן טעם דהיתרא. ואם לא היתה רחוצה יפה, אם יש בממש שעל פי הקדירה יותר מאחד בששים בדגים, אסור לאכלם בכותח. ואע”פ שהרמ”א שם (סעיף ב’) החמיר בזה, אנו הספרדים נוהגים כדעת מרן השו”ע להתיר.
ובבדק הבית (שם) בשם ספר התרומה מבואר דשרי לבשל אפילו לכתחילה, ואע”ג דהרב כה”ח (שם) והבא”ח החמירו לכתחילה לבשל כדי לאכול עם בשר, וכן דעת הש”ך (סק”ג) בדעת מרן ועוד אחרונים, כבר האריך בזה מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל בשו”ת יביע אומר ח”ט (יו”ד סי’ ט’) להתיר אפילו לכתחילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש