ע”פ שולחן ערוך (יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צה ס”א), וז”ל: דגים שנתבשלו או שנצלו בקדירה של בשר רחוצה יפה, שאין שום שומן דבוק בה, מותר לאכלם בכותח, משום דהוי נותן טעם בר נותן טעם דהיתרא. ואם לא היתה רחוצה יפה, אם יש בממש שעל פי הקדירה יותר מאחד בששים בדגים, אסור לאכלם בכותח. ואע”פ שהרמ”א שם (סעיף ב’) החמיר בזה, אנו הספרדים נוהגים כדעת מרן השו”ע להתיר.
ובבדק הבית (שם) בשם ספר התרומה מבואר דשרי לבשל אפילו לכתחילה, ואע”ג דהרב כה”ח (שם) והבא”ח החמירו לכתחילה לבשל כדי לאכול עם בשר, וכן דעת הש”ך (סק”ג) בדעת מרן ועוד אחרונים, כבר האריך בזה מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל בשו”ת יביע אומר ח”ט (יו”ד סי’ ט’) להתיר אפילו לכתחילה.
ברכת ‘ברוך שאמר’ – פתק מן השמיים
א. ‘ברוך שאמר’ נתקן ע”פ פתק שנפל מהשמים ברכת ‘ברוך שאמר’ לא נזכרה בש”ס, אולם הובאה בספרי הגאונים (סדר רב