מקורות:
כתב מרן השו”ע (יו”ד סימן קמח סעיף ט’) אסור להיכנס לבית העובדי כוכבים ביום חגו וליתן לו שלום. וכתב מרן בבדק הבית (שם) בשם הארחות חיים, דדוקא שלום שהוא שמו של הקב”ה יש להימנע, אבל סתם ברכה דליכא שם, אין קפידא.
ובפרט שכל האיסור אינו אלא ביום חג שעובדים בו ע”ז ומודים בו לאלילות שלהם, וכמ”ש השו”ע (שם סעי’ ח’) שאין יום החג אסור אלא לעובדים בו, אבל העכו”ם שאוכלים ושמחים בו ומשמרים אותו מפני מנהג, אין זה בכלל. וגם בתחילת שנה לפי התאריך הלועזי למניינם, אין בזה בית מיחוש, ובפרט במקום דרכי שלום שכן נוהגים במקומך.
אבל יהודי אינו ראוי לברכו בתאריך זה בשנה טובה, שהרי לדידן אין זה תחילת שנה, ונראה כמודה חלילה במועדם וזמנם של הגוים. אבל לברכו בשאר לשונות של הצלחה ובריאות וכדו’, נראה דמותר, שהרי תמיד רגילים לברך בלשונות אלו, אע”פ שהוא סבור שהנך מברכו מחמת תחילת השנה.