חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ארצות הברית

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי שאלה, אולי תוכלי לעזור לי, אני מתקשה למצוא תשובה לשאלה זו.

אני מחפש זמן רב למצוא בת זוג, חשוב לי למצוא בחורה שיש לה אישיות גדולה וערכים טובים, ויש לי מושג טוב על זה. אבל אני מבולבל כשמדובר במציאת בחורה שתמשוך אותי.

האם יש צורך במציאת בחורה אטרקטיבית המושכת אותי? אני מאמין שכן, אבל זה לא מפורט ומוסבר לי מה נקרא מושכת, האם אטרקטיבי יכול להיות רק חמוד או סתם מושך מינית. מה אם אני פוגש בחורה שהיא חמודה אבל בכלל לא נמשך אליה מינית או להיפך, אז מה אני לוקח? או שאני צריך את שניהם?  ומה אם אני פוגש בחורה והיא לא מכוערת או משהו אבל אני פשוט לא יכול לדעת אם היא מושכת או ממוצעת?

אז לא ברור לי משום מה, ורב אמר לי פעם לצאת עם בחורה גם אם אני לא מוצא אותה מושכת, יש לי בעיה עם זה, מה אם אני יוצא איתה ובסוף אני לא נמשך אליה, אז בזבזתי את הזמן של שנינו..

האם זה הרבה לבקש את שניהם? האם זה אלמותי או לא הגיוני? בסופו של יום אני רק רוצה להיות מאושר ולהשיג את מה שנכון ומה שבאמת יגרום לי לאהוב ולהיות מאושר.

בבקשה תכתוב לי תשובה בקרוב ותעזור לי, כי אני אבוד לגמרי.

תשובה

שאלתך חשובה ומטרידה בחורים רבים העומדים בפרק זה בחייהם.

הגדרת היטב את המטרה, למצוא בת זוג שאיתה תחייה לאורך ימים, חיי נישואים אוהבים ומאושרים. שאלת חכם – חצי תשובה, כי כבר ממטרה זו, אנו יכולים להגיע למסקנה, שאין לחפש בבת זוג את התענוג והאהבה העכשווית אלא את השאיפה לחיי נישואים מאושרים ואוהבים לאורך זמן.

אכן השאלה היא, מהי הדרך ומהם האמצעים אשר יכולים להוביל אותך לבחירה וההחלטה נכונה, בהקשר לבחירת בת הזוג שאיתה תחייה כל חייך חיים טובים ומאושרים.

ככלל, ‘החלטות’ בכל תחום בחיים נובעות משילוב של שכל ורגש, כאשר בנוגע לשאלת מציאת בת זוג, היופי והמשיכה מהווים שיקול רגשי ולא שכלתני.

הסדר הנכון בבחירת גורמי ההשפעה לקבלת ההחלטה הוא, שכל תחילה ואחר כך רגש. ישנם דברים שהשכל לא נותן לרגש להתערב כל כך, כמו לדוגמא כאשר קונה אדם מכונת כביסה, השכל קובע שקונים לפי האיכות ולפי הצרכים והמחיר, ולא לפי היופי. אולם יש דברים שהשכל נותן לרגש להחליט כמעט לבד כמו בחירת תמונה לסלון או רכישת זר פרחים לחג, אך תמיד השכל הוא זה שקובע עד כמה יש להתחשב ברגש.

לעניין מציאת בת זוג ודאי שיש מקום גדול מאד לרגש, שהוא מתבטא במשיכה הטבעית ליופי או לכל דבר אחר מרשים או מושך. אולם כיון שההחלטה על בחירת בת זוג, היא לא החלטה לזמן קצר וחולף, אלא החלטה לטווח ארוך, עם מי תהיה נשוי כל ימי חייך בעזרת ה’, לכן השכל הוא זה שצריך להחליט, בפרט לאור העובדה שהרגש מטבעו משתנה, ומה שנראה יפה ומושך בהתחלה, מתרגלים אליו די מהר, לכן הרגש איננו יכול להיות גורם מכריע בהחלטה ובחירה חשובה שכזו.

לכן בגישתך לבחירת בת זוג, חובתך לשים דגש על מה שציינת בצדק לחפש אישה בעלת אישיות וערכים גבוהים, כי זוהי גישתו של השכל, אליו צריך להתייחס בהחלטה חשובה שכזו.

חשוב להוסיף, שבנוסף לאישיות טובה וערכים גבוהים, עליך לחפש אישה שיש לה מידות טובות, מידות של סבלנות וויתור חסד ונתינה באופן טבעי ולא רק נתינה ע”מ לקבל חזרה, אישה שמוכנה להשקיע לבנות בית ומשפחה. כי גם אישה בעלת השכלה וערכים גבוהים ובעלת תארים אקדמאים או בעלת כושר עסקי, אין בתכונות אלו בכדי להעיד על יכולתה להקים בית ומשפחה, ולחיות חיים נישואין מאושרים בשותפות והרמוניה, אם אין לה מידות נוחות וטובות.

לאחר שהשכל החליט כי הנתונים הבסיסיים הללו קיימים באישה, מגיע תפקידו של הרגש להחליט האם ישנה משיכה רגשית לאישה זו, או לא.

לעניין משיכה רגשית, חשוב להדגיש שהגדרה למשיכה רגשית, היא לא משיכה מינית, אלא ההנאה מנועם ההליכות שלה, מצורת דיבורה, מעצם ההנאה להיות לצידה, לשוחח יחד ולטייל יחד אף מבלי לדבר, לבדוק אם מוצאת היא חן בעיניך.

אם תשכיל לפעול לפי כללים אלו, בטוחני שתזכה להקים בית של אהבה ואושר לאורך ימים ושנים, כי אהבה אמיתית נוצרת ומתעצמת עם הזמן, עם הנתינה והשותפות.

בהצלחה רבה

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

בראשית פרק כ”ד פסוק ס”ז, וַיְבִאֶ֣הָ יִצְחָ֗ק הָאֹ֙הֱלָה֙ שָׂרָ֣ה אִמּ֔וֹ וַיִּקַּ֧ח אֶת־רִבְקָ֛ה וַתְּהִי־ל֥וֹ לְאִשָּׁ֖ה וַיֶּאֱהָבֶ֑הָ וַיִּנָּחֵ֥ם יִצְחָ֖ק אַחֲרֵ֥י אִמּֽוֹ.

מכאן למדים אנו, כי האהבה האמיתית מגיעה לאחר הנישואין, שהרי יצחק הביא את רבקה לביתו ונשאה, ורק לאחר מכן ויאהבה. כלומר בתחילה לקחה על פי ההחלטה השכלית, ורק לאחר מכן הגיעה האהבה.

פעמים שהיופי מזיק לאהבה, כפי שמספרת הגמרא בתענית דף כ”ג: על אדם אחד שאשתו לא היתה יפה בכלל והיה קשה לו הדבר, וביקש מרבו שיתפלל עליה שתתייפה ואכן התייפתה, אך מאז החלה להתגאות עליו שהרי היא כבר אישה יפה, עד שנאלץ לחזור לרבו ולבקש הימנו שתחזור למצבה הקודם.

זה לשון הגמרא שם: רבי מני הווה שכיח קמיה דרבי יצחק בן אלישיב, אמר לא מיקבלי עלי אינשי ביתי, [כלומר אין אשתי מקובלת עלי מפני שאינה יפה],  אמר ליה מה שמה חנה, תתייפי חנה ונתייפתה, אמר ליה קא מגנדרא עלי [כלומר מתגאה עלי מפני יופיה], אמר ליה אי הכי תחזור חנה לשחרוריתה, וחזרה חנה לשחרוריתה.

לעניין חשיבות המידות במציאת בת זוג, ניתן ללמוד מפרשת מציאת השידוך ליצחק אבינו, שבדק אליעזר עבד אברהם, אך ורק אחר מידותיה התרומיות, כי זהו הוא העיקר.

לסיום אציין בזה לדברי הגאון הרב אליקים שלזינגר, שכתב בספרו בית אב על התורה חלק ב’ עמוד ל”ג, ששמע מפי מרן החזון איש זצ”ל, שארבעה דברים צריך אדם לחפש במציאת בת זוג: לב טוב, מידות נוחות, אהבת תורה, ומידת ההסתפקות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

מטבח
הרה"ג מאיר פנחסי

הכשרת שיש לפסח

מקורות ונימוקים: מכיון שקיימ”ל דכל כלי הלך בו אחר רוב תשמישו וכמ”ש השו”ע (סי’ תנא סעיף ו’) , א”כ רוב

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש