מקורות ונימוקים:
נחלקו הפוסקים האם מותר להשכיר דירה ליהודי מחלל שבת, כאשר השכרת הדירה תגרום לו לחלל בה שבת.
דעת האור לציון חלק ב’ פרק מ”ג כי אין להשכיר דירה או רכב למחלל שבת, ואפילו קבע כמה ימים קודם השבת, ואפילו לא נוטל כסף על יום השבת, אלא אם כן במקום שמצויים שם הרבה נכרים, שיכול המחלל שבת לשכור מהם.
אולם בשו”ת יביע אומר חלק ט’ או”ח סימן ק”ח כתב להתיר, הואיל ואין איסור מסייע לידי עובר עבירה אלא כאשר האיסור נעשה בגוף הדבר שמזמין לו, אבל בהשכרת דירה אין האיסור נעשה כי אם בחלל ובאויר הבית שהוא שוכר, ולא בגוף הדירה,
ועוד שיש לסמוך על דברי שו”ת בנין ציון ח”א (סי’ טו) דלא שייך איסור מסייע ידי עוברי עבירה אלא כשמסייעו בשעת מעשה העבירה, הואיל ועליו להפרישו, ולא לסייעו, אבל אם מסייעו קודם מעשה העבירה מותר. ע”ש.
ועיין עוד בזה בשו”ת יביע אומר חלק ב’ או”ח סי’ טו, בתשובה לגאון הגדול הרב יהודה צדקה זצ”ל, שנשאל בזה בהיותו בעיר לונדון, בשליחות ישיבת פורת יוסף.
מנידון זה יש ללמוד גם לעניין מי שמשכיר דירה לאנשים שיבשלו בדירה מאכלות אסורות, שלדעת האור לציון אין להשכיר להם דירה, אולם לדעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל אין מניעה מלהשכיר להם דירה, הואיל ואין האיסור נעשה בגוף הדבר שממציא לו, וגם שאין המשכיר מסייעו בעת מעשה העבירה.
אולם בנידון דידן נראה כי הדבר פשוט שלכל הדעות אין לאסור את השכרת המושכר. הואיל ובנידון השאלה אין מדובר על בישול מאכלות אסורות בדירה, אלא על הכנסת אוכל שאינו כשר מבחוץ כגון כריך וכדו’, ודבר זה אף לדעת האור לציון מותר, הואיל ואין הדירה מסייעתו לאכילת אוכל זה, שהרי אוכל זה יכול השוכר לאכול בכל מקום, ואף ללא דירה כלל.