חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
סימן שאלה לבן על רקע צהוב

כשיבוא המשיח ועובדי האלילים יאמינו בה’ – האם תהיה להם סליחה?

תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ארצות הברית

שאלה

שלום הרב

אני תוהה

כתוב בתהילים פרק כ”ב, שכל העמים שעובדים אלילי שקר יפנו לה’ יתברך בסוף.

השאלה שלי האם כשיבוא המשיח כולם ייסלחו ???

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

אכן כפי שכתוב בתהילים כ”ב פרק כ”ח לעתיד לבוא יראו כל העולם כי ה’ הוא האלוקים, ויבינו כל משפחות הגויים כי לה’ המלוכה ומושל בגויים. כמאמר דוד המלך בתהילים “יִזְכְּר֤וּ׀ וְיָשֻׁ֣בוּ אֶל־ה’ כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ וְיִֽשְׁתַּחֲו֥וּ לְ֝פָנֶ֗יךָ כָּֽל־מִשְׁפְּח֥וֹת גּוֹיִֽם, כִּ֣י לַ֭ה’ הַמְּלוּכָ֑ה וּ֝מֹשֵׁ֗ל בַּגּוֹיִֽם”.

אולם אז יהיה כבר מאוחר מידי, היות ואין מקבלים גרים לימות המשיח, ואומות העולם שלא הכירו והאמינו בה’ לא יוכלו לאחר ביאת המשיח לחזור בהם ולהציל את נפשם מן העונש.

בפרט שגם אז בביאת המשיח, לא תהיה אמונתם בה’ מהכרה פנימית בגדלות ה’ וקבלת עולו עליהם, אלא מתוך אימה ופחד, לפיכך אותם הגויים שישובו ויאמינו בה’ רק באחרית הימים בדרך הקשה, לא יסלחו אותם הגויים על כך שמרדו והמרו את פי ה’ וציערו והזיקו לעם ישראל.

בברכה מרובה

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

בתהילים כ”ב פסוק כ”ח נאמר: “יִזְכְּר֤וּ׀ וְיָשֻׁ֣בוּ אֶל־ה’ כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ וְיִֽשְׁתַּחֲו֥וּ לְ֝פָנֶ֗יךָ כָּֽל־מִשְׁפְּח֥וֹת גּוֹיִֽם”, ע”כ.

בפירוש האלשיך על תהילים כתב לפרש את הפסוק, שיש הבדל בין עם ישראל השב בתשובה לגודל צרתם שתשובתם תתקבל, הואיל והכירו בגדולת ה’ יתברך ושבו אליו בכל ליבם, לבין אומות העולם שגם בראותם את הניסים והישועות הגדולות שעשה ה’ יתברך לעם ישראל לא שבו בתשובה, אלא המתינו לימות המשיח כאשר תהיה לה’ המלוכה ולא להם, לכן תשובתם לא תתקבל.

הואיל וכל תשובתם היא לאחר הכנעתם שיהיה ה’ מושל בגוים, מה שאין כן בהיות להם הרוחה, שאכלו ושתו ולאחר כן השתחוו לעבודה זרה כל דשני ארץ. כל אלו אבדה תקותם כי לא הכירו את ה’ לשוב עד מותם, ובכן כאשר אז לימות המשיח לפניו יכרעו כל יורדי עפר, ואז אין צריך לומר את כולם, כי אם את נפשו של אחד מהם לא חיה, כי אין מקבלים גרים לימות המשיח (יבמות כד ב), עד כאן תוכן דבריו.

ובמלבי”ם כתב עוד לפרש מדוע לא תתקבל תשובתם של אומות העולם, הואיל והאומות לא ישובו אל ה’ כאשר יראו כי לה’ המלוכה אלא רק כאשר יהיה ‘מושל’ בגויים, כלומר בכוח, ואז ישתחוו לו מצד האימה והפחד שיפול עליהם, לפיכך לא תתקבל תשובתם.

זה לשון המלבי”ם: כי יש הבדל בין מלך ומושל, שהמלך הוא בהסכמת העם ובבחירתם כי ראוי לכך, והמושל הוא ביד חזקה. וה’ הוא מלך מצד עצמו, כי המלוכה אין מגיע אליו ע”י בחירת העם רק מצד עצמו כי הוא בורא הכל, וע”ז אמר, כי לה’ המלוכה שהיא עצמית לו, וזאת יזכרו כל אפסי ארץ שהוא הבורא וישובו אל ה’, והוא ג”כ מושל בגוים ביד חזקה ע”י כחו להעניש אותם ולהחריב גוים וממלכות, ועי”כ ישתחוו לפניך כל משפחות גוים שההשתחויה הוא בעל כרחם מצד האימה והפחד, ע”כ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

פרחים ברקע של חופה
הרה"ג מאיר פנחסי

חתונה בשבת

מקורות ונימוקים: [1] כמבואר בשו”ע (סי’ שלח סעיף ב’). דיש מתירים אפילו לכתחילה לומר לאינו יהודי לנגן בכלי שיר בחופות.

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש