מקורות ונימוקים:
בגמרא בנדרים דף ל”ב: מבואר כי שם בן נוח הוא מלכי צדק מלך שלם, והדבר ברור כי שם בן נוח נולד לאביו נוח ולאמו נעמה אשת נוח, ויש לו תחילת ימים וסוף חיים, ומיוחס לאביו ולאמו.
האגדה המספרת שכביכול שם בן נוח אין לו תחילת ימים וסוף חיים ואין לו יוחסין, אין לה שום מקור ביהדות, וככל הנראה זו אגדה נוצרית שאין בינה לבין המציאות מאומה.
בגמרא בנדרים מבואר עוד, כי מלכי צדק מלך שלם היה הכהן הראשון בעולם אולם נלקחה ממנו כהונתו הואיל והקדים בדיבורו את כבוד אברהם לפני לכבוד המקום ברוך הוא.
זה לשון הגמרא נדרים ל”ב:
אמר רבי זכריה משום רבי ישמעאל ביקש הקדוש ברוך הוא להוציא כהונה משם שנאמר והוא כהן לאל עליון כיון שהקדים ברכת אברהם לברכת המקום הוציאה מאברהם שנאמר ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קונה שמים וארץ וברוך אל עליון. אמר לו אברהם וכי מקדימין ברכת עבד לברכת קונו מיד נתנה לאברהם שנאמר נאם ה’ לאדני שב לימיני עד אשית אויביך הדום לרגליך ובתריה כתיב נשבע ה’ ולא ינחם אתה כהן לעולם על דברתי מלכי צדק על דיבורו של מלכי צדק והיינו דכתיב והוא כהן לאל עליון הוא כהן ואין זרעו כהן, ע”כ.
כן כתב גם הרב עובדיה מברטנורא על הפסוק בבראשית פרק י”ד
ומלכי צדק מלך שלם, כי הוא שם בן נח, שנקרא מלכי צדק שהיה מלך מקום הצדק על שם צדק ילין בה, ושלם הוא ירושלם כדכתיב ויהי בשלם סוכו, ע”כ.