חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב מאיר פנחסי - ברכת אברהם משיב כהלכה

ארץ השואל: צרפת

שאלה:

 

אם אני מוציא זרע לבטלה רק פעם בחודש עד כמה החטא גדול?

 

 

תשובה:

עוון השחתת זרע לבטלה הוא מהעבירות הגדולות ביותר שבתורה, ואין הבדל כמה פעמים בחודש עושה כן, והרי זה כרוצח פעם אחת בחודש…

ועליך להשתדל כמה שיותר בענייני קדושה ולהסיח דעתך מדברי הבאי לדברי תורה שהם איילת אהבים ויעלת חן, ועם הרבה תפילות בבכי להקב”ה, ללא ספק השי”ת יעזור לך לצאת מזה החטא, והעיקר שלא להישבר ולהגיע לידי ייאוש, שזהו אחד הדברים העיקריים שהיצר פועל בלב האדם, אלא גם אם נפלת חזק ברכיים כושלות.

ואל ישיאך יצרך לאמר, הנה אני כבר שקוע בחטא זה עמוק, מי יתן לי ומה יוסיף לי, אם אחטא עוד פעם או פחות פעם, אלא כל נפילה בזה החטא הוא חטא חמור בפני עצמו.

ובטוחני שהבא להיטהר מסייעים בידו.

בברכה רבה

הרב מאיר פנחסי

 

 מקורות ונימוקים:

כתב מרן השולחן ערוך (אבן העזר שולחן הלכות אישות סימן כג סעיף א’): אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. ועי’ באחרונים שם, דיש עבירות חמורות ממנו כמו הבא על הנדה, וכו’. וע”ע בגמרא נדה (דף יג.) שדימתה זאת לרציחה. וכן הוא בפועל ממש שהרי המסתכל על ידי מיקרסקופ יראה עוברים קטנים שזזים בטיפות הזרע.

ואע”ג דמצינו בטור (אהע”ז סי’ כה) דמותר לשמש שלא כדרכה ובלבד שלא יהיה רגיל כן, ומשמע דיש היתר בהוצאת זרע אע”פ שאינו בא לידי עיבור אלא לבטלה כשאינו רגיל כן. ומקורו בדברי התוספות (יבמות לד:) אהא דקאמר דמעשה ער ואונן הוה שלא כדרכה הקשו התוספות (שם ד”ה ולא) מהא דשרי בנדרים שלא כדרכה ואור”י דהתם איירי בלא הוצאת זרע דשרי דכיון דליכא השחתת זרע לא הוי כמעשה ער ואונן ועוד אומר ר”י דלא הוי כמעשה ער ואונן אלא כשמתכוין להשחית זרע ורגיל לעשות כן תמיד אבל באקראי בעלמא שמתאוה לבא על אשתו שלא כדרכה שרי.

אלא שכבר כתב מרן הבית יוסף (שם) וז”ל: ודבר קשה הוא להתיר לו להיכשל בהוצאת זרע לבטלה אפילו באקראי ושומר נפשו ירחק מזה ומכיוצא בו וכבר כתבתי בזה. ואילו היה ר”י רואה מה שאמר הזוהר בעונש המוציא זרע לבטלה כי הוא גדול משאר עבירות שבתורה לא היה כותב זה שכתב.

ומ”מ גם לדברי ר”י ראה בספר אוצר הפוסקים בשם הרבה אחרונים דהכוונה לפעם בחיים ולא לכל חודש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש