חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: צרפת

שאלה

שלום

יהודי מתחתן עם כלה גויה,

האם זה בסדר במהלך טקס כזה להיות עם קעקוע חשוף?

תודה

תשובה

שלום וברכה

על פי היהדות, אכן ישנו איסור לעשות קעקוע, ולמרות שהאיסור הוא עשיית הקעקוע ולא עצם המציאות של הקעקוע על הגוף, לא ראוי להיות עם קעקוע חשוף בעת החופה, הואיל ומעמד החופה הוא מעמד מרומם של הקמת בית בישראל, והקב”ה משרה את שכינתו בזמן החופה.

אבל משאלתך אני מבין שאתה שואל על חופה של יהודי וגויה, חשוב שתדע שאין דבר כזה חופה של יהודי וגויה, כי על פי התורה לא שייך נישואין בין יהודי לגויה, וזהו סתם טקס מדומה שאין בו רוממות ואין בו השראת שכינה. ומי שאיכפת לו מכבוד השכינה, עליו להימנע מלהיות נוכח בטקס כזה.

קשה אפילו לקרוא את המילים הללו שיהודי מתחתן עם כלה גויה. כי יהודי שבוחר להינשא לגויה, גורם לכך שכל ילדיו יהיו גויים, וגורם לעצמו שזרעו יצא מעם ישראל, כיצד אפשר להשלים עם זה?

מלבד זאת, זהו איסור חמור מאוד על פי התורה שיהודי יחיה עם גויה, ויהודי שבוחר לעשות זאת, את כל חייו יחיה באיסור ובחטא כלפי בורא העולם, וגם כאשר ירצה קשר עם בורא העולם, יתבייש לפנות אליו, בגלל זה, לא חבל? כיצד יבחר יהודי לנתק את עצמו מעמו ומאלוקיו?

לכן אם תוכל להשפיע למנוע את הקשר הזה, תבורך. גם אם לא, השתדל להביע את מורת רוחך מכך, כי זהו מעשה האסור על פי התורה והוא מעשה המצער את בורא העולם.

אם בכל זאת תבחר להשתתף בטקס כזה, דע לך שאין בו קדושה או השראת שכינה, ואין מניעה להיות בו עם קעקוע חשוף, ככל שאין בחשיפת הקעקוע חוסר צניעות.

החותם בכאב ובתפילה לגאולה קרובה

הרב דוד אוחיון

ירושלים

מקורות ונימוקים:

“ְולָ֤מָּה תִשְׁגֶּ֣ה בְנִ֣י בְזָרָ֑ה וּ֝תְחַבֵּ֗ק חֵ֣ק נָכְרִיָּֽה”, [משלי פרק ה’ פסוק כ’].

במילים אלו בחר שלמה המלך במשלי להביע את כאבו כלפי מי שבחר לו אשה גויה.

בגדה יהודה ותועבה נעשתה בישראל ובירושלים כי חלל יהודה קדש ה’ אשר אהב ובעל בת אל נכר“, [מלאכי פרק ב’],

דרשה הגמרא בסנהדרין פ”ב. “ובעל בת אל נכר” זה הבא על הנכריה, שנחשב כאילו התחתן עם עבודה זרה, רחמנא ליצלן.

יהודי הנושא גויה גורם לסילוק השכינה

במדרש בראשית רבה [מ”ו, ט’] “ונתתי לך ולזרעך ארץ מגוריך וגו’, אם מקבלים בניך אלקותי אהיה להם לאלוה ולפטרון ואם לאו לא אהיה להם”, וזה הוא בשביל השראת שכינה שאם מקבלים אלקותו הוא השראת שכינה ינתן להם א”י ואם לאו לא. וזה שאמר הפסוק להיות לך לאלהים ולזרעך אחריך, כשיהיה זרעך מיוחס אחריך הן בהבחנה הן דלא לנסב שפחה ונכרית כדאי שישרה, אז ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגוריך, אבל זולתי זה דאין זרעך מיוחס וליכא השראת השכינה ח”ו לא אתן לך את הארץ.

בדברי המדרש מבואר כי הנושא אשה נכריה גורם לכך שהשכינה לא תשרה עליו ועל זרעו, על כן אין ספק שבחופה כזאת של יהודי וגויה אין השכינה שורה.

חומר עוון גבר יהודי  החי עם גויה

מלבד מה שהתבאר עד כה בעניין יהודי המעוניין לישא אשה נכריה, עצם המציאות בה יהודי שוכב עם גויה הוא איסור חמור הוא מאוד, כמבואר בגמרא בסוטה דף ג’: שהבא על הגויה היא “קשורה בו ככלב”. והאר”י הקדוש בשער רוח הקודש (תיקון כ) כתב על דברי הגמרא הזאת, כי “קשורה בו ככלב”, היינו שהבא על גויה יתגלגל אחרי מותו בכלב. רחמנא ליצלן.

ובגמרא בסנהדרין פ”ב. הביאה את הפסוק מלאכי פרק ב’ “בגדה יהודה ותועבה נעשתה בישראל ובירושלים כי חלל יהודה קדש ה’ אשר אהב ובעל בת אל נכר”, ודרשה הגמרא “ובעל בת אל נכר” זה הבא על הנכרית, וכתיב בתריה יכרת ה’ לאיש אשר יעשנה ער וענה מאהלי יעקב ומגיש מנחה לה’ צבאות. אם תלמיד חכם הוא לא יהיה לו ער בחכמים ועונה בתלמידים, אם כהן הוא לא יהיה לו בן מגיש מנחה לה’ צבאות. אמר רבי חייא בר אבויה כל הבא על הנכרית כאילו מתחתן בעבודה זרה דכתיב ובעל בת אל נכר וכי בת יש לו לאל נכר אלא זה הבא על הנכרית.

עוד מבואר בגמרא שם שבית דינו של חשמונאי גזרו הבא על הנכרית שחייב עליה משום נדה שפחה גויה ואשת איש. כי אתא רבין אמר משום נשג”ז נדה שפחה גויה זונה אבל משום אישות לית להו.

לכן על האדם להימנע מעוון חמור ומר זה, בכל דרך שהיא, גם גדולי החוטאים בדורות העבר ידעו כי נישואין עם הגויה הוא גבול שאין לעבור אותו, ואוי לנו שכך עלתה בימינו, שההתבוללות חמורה כל כך. על האדם לזכור כי העולם הזה פרוזדור הוא לעולם הבא, והגויה לא תבוא להצילו מן הדין החמור בעת אשר תעלה נשמתו למעלה לתת דין וחשבון לאחר מותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש