מקורות ונימוקים:
פסק השולחן ערוך יורה דעה סימן צ”ג סעיף א’, קדירה שבישל בה בשר לא יבשל בה חלב, והוסיף הרמ”א וביאר שדין כיסוי הקדירה כדין הקדירה עצמה.
טעם הדבר הוא משום שהאדים העולים למעלה מהמאכל לכיסוי הקדירה, דינם כדין המאכל בעצמו, ומבליעים את טעמם בכיסוי הקדירה.
דין האדים יסודו בדברי תשובת הרא”ש שכתב כי דין האדים כדין המאכל עצמו, וכן פסק להלכה השולחן ערוך יו”ד סימן צ”ב סעיף ח’ בזה”ל: מחבת של חלב שנתנו בכירה תחת קדירה של בשר, הזיעה עולה ונבלע בקדירה, ואוסרתה. ועיין עוד בשו”ת יביע אומר חלק ה’ יו”ד סימן ז’.
לפיכך בנוגע לשימוש בטוסטר באמצעות נייר אפיה, כיון שהחוש מעיד שמתחת לנייר האפייה ישנה רטיבות ברורה הנוצרת מן האדים היוצאים מן המאכל, ולדעתי ישנה גם שמנונית העוברת מבעד לנייר האפיה [לכל הפחות במאכלים שומניים], הרי שהטוסטר בלע את אדי המאכל ושמנונית המאכל, ונאסר כדין המאכל שהונח עליו, ולכן אסור להשתמש בו מבשרי לחלבי או להיפך.