מקורות ונימוקים:
השולחן ערוך (סי’ שז סעיף טז) כתב, דברי חשק אסור לקרוא בהם בשבת ואפילו בחול, ומי שמחברן ומי שמעתיקן ואין צריך לומר מי שמדפיסן, הרי אלו מחטיאים את הרבים. ע”כ. וגם בנידון שלפנינו הרי זה שמצלם את הפריצות הרי הוא כמחבר ספר שיש פריצות או כפירה, ואע”ג שאחר הוא זה שמפיץ את התמונות, מ”מ כולם בכלל האיסור.
והעונש על זה: כתב הביאור הלכה ע”ז (ד”ה מחטיאים) שכבר אמרו במשנה באבות (פ”ה משנה יח): כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה, והעונש האמור על זה בגמרא (ע”ז יח:) שמזונותיו מתמעטין, ויסוורין באין עליו ונופל בגהנם עכ”ל.
ולפיכך כיון שניכר מתוך דברייך שיש בך יראת שמים, ועל ידי הצילומים הללו שייעודם ומטרתם להראות לאחרים את התמונות, ויש בהם תמונות שאינן צנועות שרבים מהגברים מסתכלים בהם וחוטאים, וכל העבירות הללו באים מחמתך.
מה גם שהרוח והאווירה במקומות הללו היא אווירה של טומאה רחמנא ליצלן, ומשפיעה הרבה על נפש האדם. לפיכך הימנעי עצמך מדברים אלו וכיוצא בהם, והקב”ה יש לו הרבה דרכי היתר ליתן מזונות ליראיו.