חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב מאיר פנחסי

ארץ השואל: ישראל

שאלה:

שלום, אני עוסקת בצילום ואני רוצה להתקדם בתחום לצורך פרנסה אבל מאוד חוששת מבחינת ההלכה.. רציתי לשאול כאשר אני מצלמת נשים שלא הולכות בצניעות/ ילדות/ משפחות לא דתיות באירועים וכו’.האם זו בעיה הלכתית?
האם החטא של פירסום התמונות שלהם בחברה בה הם נמצאים או בכל מקום אחר, לאחר שאני מצלמת אותם הוא באשמתי?
אשמח לדעת איך להתנהל מבחינה הלכתית
מאוד חוששת לחטוא.

תשובה:

אני מעריך את עוצמת שאלתך, זה מראה על היראת שמים הטהורה המפעפעת בקרבך.

ולעצם שאלתך: הדבר אסור בהחלט והרי זה בכלל חוטא ומחטיא את הרבים, ומסייע לדבר עבירה. וגם הכניסה למקומות אלו שאין בהם לחלוחית של יראת שמים, גורמים רעה לנפש האדם. ולפיכך הרחיקי עצמך מצילומים באירועים כאלו ואחרים, והקב”ה יזמין לך פרנסתך בשפע ובדרך היתר.

בברכה רבה

הרב מאיר פנחסי

מקורות ונימוקים:

השולחן ערוך (סי’ שז סעיף טז) כתב, דברי חשק אסור לקרוא בהם בשבת ואפילו בחול, ומי שמחברן ומי שמעתיקן ואין צריך לומר מי שמדפיסן, הרי אלו מחטיאים את הרבים. ע”כ. וגם בנידון שלפנינו הרי זה שמצלם את הפריצות הרי הוא כמחבר ספר שיש פריצות או כפירה, ואע”ג שאחר הוא זה שמפיץ את התמונות, מ”מ כולם בכלל האיסור.

והעונש על זה: כתב הביאור הלכה ע”ז (ד”ה מחטיאים) שכבר אמרו במשנה באבות (פ”ה משנה יח): כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה, והעונש האמור על זה בגמרא (ע”ז יח:) שמזונותיו מתמעטין, ויסוורין באין עליו ונופל בגהנם עכ”ל.

ולפיכך כיון שניכר מתוך דברייך שיש בך יראת שמים, ועל ידי הצילומים הללו שייעודם ומטרתם להראות לאחרים את התמונות, ויש בהם תמונות שאינן צנועות שרבים מהגברים מסתכלים בהם וחוטאים, וכל העבירות הללו באים מחמתך.

מה גם שהרוח והאווירה במקומות הללו היא אווירה של טומאה רחמנא ליצלן, ומשפיעה הרבה על נפש האדם. לפיכך הימנעי עצמך מדברים אלו וכיוצא בהם, והקב”ה יש לו הרבה דרכי היתר ליתן מזונות ליראיו.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש