מקורות ונימוקים:
אע”ג שנפסדה צורתו ומראהו, מכל מקום הכל יודעים שהוא נעשה מתירס, ולא זו בלבד, אלא שחשיב שצורתו קיימת אף שהחליף צורה, שהרי זו הצורה של תירס התופח בחום, ולא דמי לפרי מרוסק שאין עליו צורת הפרי כלל. וכן העלה מרן החזון עובדיה – ברכות (עמ’ קפד).
ואע”ג שאיהו גופא גבי לדר חזר בו בשו”ת יביע אומר במילואים ובס’ חזו”ע (שם עמ’ קלו) וכתב שיש לברך עליו שהכל לפי שכל שנשתנה שמו ומראהו וטעמו, גם מרן השו”ע יודה בזה, וה”ה לגבי כדורי פלאפל שהסיק שם שברכתם שהכל.
מ”מ יש לחלק, דשאני הכא שלא השתנה מצורתו הטבעית, שהרי כשהיה חי לא היה שייך לאכול גרעינים אלו, אלא שכן הוא צורתו הטבעית לאחר הניפוח בחום והטיגון בשונה מהנ”ל.
וכן העלה בשו”ת אור לציון ח”ב (עמוד קכ) שברכת הפופקורן אדמה.
ואע”ג שיש שכתבו שברכתו שהכל ולא משתבש, ראה בכה”ח (סי’ רג או’ כז), וראה עוד בספר וזאת הברכה בשם הגר”מ אליהו זצ”ל, מ”מ לכתחילה יש לברך אדמה וכמ”ש. וכ”כ בשו”ת משנה הלכות – קליין חי”א (סי’ קסב) בשם הגר”מ פינשטיין זצ”ל.