מקורות וביאורים:
בספר טהרת הבית ח”ג (עמוד כט) כתב, שאין למחות ביד מי שמקלה בדבר. ואין בזה איסור כתובת קעקע, לפי שיש לצרף שיטות הרבה ראשונים שמהן יש שמקילין אם אינו חורט אותיות, ומהן שכתבו שאין זה בגדר לעולם, יעו”ש. עוד הוסיף, שאין בדבר זה משום חציצה בטבילה. ומ”מ המעיין בתורף דבריו ובמסקנתו יראה שלא רצה להתיר הדבר לכתחילה, ומשום סרך כתובת קעקע. וכן החמיר בזה בשו”ת שבט הלוי ח”י (סי’ קלז), והגר”ב שרגא שליט”א בשו”ת והיה העולם (עמ’ קסא) בשם הגרח”ק זצוק”ל והגרי”ש אלישיב זצ”ל. ועל כן לכתחילה יש להחמיר אפילו עושה כן למטרת יופי בלבד. אבל אם עושה כן לטשטש צלקת או להשלים צורת שערות הגבות העין וכיוצ”ב, מותר אפילו לכתחילה וכמ”ש מרן הרב עובדיה (שם).