חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום וברכה

אם אני גר באותו בית עם עוד מישהי כמו משפחה, האם מקובל על אלוהים שיהיו באותו בית דתות שונות?

תודה

תשובה

תשובה:

שלום וברכה

אין בעייה עקרונית לגור עם אנשים מדתות אחרים באותו בית, ככל שאין חשש שפיכות דמים, ואין הגויים מכניסים עבודה זרה לבית ואין מכשול של בישולי גויים ויין נסך וכדו’. אולם עדיף להימנע מכך, על מנת שלא להיות מושפע מדעותיהם והנהגותיהם.

אולם בנוגע למגורים עם אשה שאינה יהודיה, חשוב לדעת, כי אשה שאיננה יהודייה היא אף פעם לא תהיה משפחה, כי משפחה אפשר להקים רק עם יהודייה. על פי היהדות אין נישואין בין יהודי וגויה, וילדים שנולדו מזיווג של יהודי וגויה, אינם מתייחסים אחר האב, ואינם נחשבים יהודים.

מלבד זאת, ישנו גם איסור ייחוד עם גויה להתגורר בבית אחד סגור עם גויה.

לכן עליך להתאמץ בכל כוחך, לנתק כל קשר עם אשה שאיננה יהודייה, ובטח שלא לגור עמה בבית אחד, ולבחור בבת ישראל יהודייה, איתה תקים משפחה בקדושה ובשמחה.

והקב”ה יצליח דרכך להקים בית כשר בישראל

ולא תבוא לידי חטא.

מקורות ונימוקים:

האיסור לחיות עם הגויה

והאיסור לחיות עם אשה נכריה חמור הוא מאוד, ובגמרא בסוטה דף ג’: מבואר כי הבא על הגויה היא “קשורה בו ככלב”.  והאר”י הקדוש בשער רוח הקודש (תיקון כ) כתב על דברי הגמרא הזאת, כי “קשורה בו ככלב”, היינו שהבא על גויה יתגלגל אחרי מותו בכלב. רחמנא ליצלן.

לכן חשוב מאוד להתאמץ בעוז ותעצומות להימנע מעוון חמור ונורא זה, בכל דרך, כי העולם הזה פרוזדור הוא, ולעולם הבא לא תיכנס תועיל לו הגויה להצילו מן הדין רח”ל.

איסור ייחוד עם גויה

ולעניין יחוד עם הגויה, בגזירת י”ח דבר, גזרו שמאי והלל על ייחוד עם עובדי כוכבים, וכן פסק השולחן ערוך להלכה באבן העזר סימן כ”ב, בזה”ל: כשאירע מעשה אמנון ותמר, גזר דוד ובית דינו על ייחוד פנויה. ואף על פי שאינה ערוה, בכלל ייחוד עריות היא. ושמאי והלל גזרו על ייחוד עובדי כוכבים. נמצא, כל המתייחד עם אשה שאסור להתייחד עמה, בין ישראלית בין עובדת כוכבים, מכין את שניהם מכת מרדות, האיש והאשה, ומכריזין עליהם.

האם כיום ישנו איסור ייחוד עם גוי

בשו”ע יו”ד סימן קנ”ג סעיף ב’ פסק להלכה שישנו איסור ייחוד עם גוי בבית אחד, זה לשונו שם: לא יתייחד ישראל עם עובדי כוכבים, מפני שהם חשודים על שפיכות דמים.

אולם למעשה מקילים בזה כיום, הואיל ומאימת המלכות, אין הגויים חשודים על הריגה, וכעין מה שכתב הרמב”ם שאדם חשוב שאין חשש להריגתו מותר שיסתפר אצל הגוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש