חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב מאיר פנחסי

ארץ השואל: ישראל

שאלה:

האם מותר לחמם במיקרוגל כבד ששהה ג’ ימים קודם הצליה?

תשובה:

יש להתיר לכתחילה לחמם כבד במיקרוגל אף לאחר שהה ג’ ימים ללא צלייה.

מקורות וביאורים:

כתב מרן השו”ע (יו”ד סימן סט סעיף יב): בשר ששהה ג’ ימים מעת לעת בלא מליחה נתייבש דמו בתוכו ולא יצא עוד על ידי מליחה. ואין לאוכלו מבושל אלא צלי. והיינו טעמא דלא יבשלו, שמא לא יצא כל דמו על ידי צלייה ויצא לאחר מכן ע”י הבישול. והה”ה לענין כבד וכמ”ש החיד”א במחזיק ברכה (סי’ עג או’ ט’). אולם הרב כה”ח (סימן סט או’ קצז) כתב בשם המנחת יעקב להקל בזה, וכן כתב בספר ערוך השולחן (סימן סט סעיף ע) שי”ל שמאחר והכבד כולו דם, רק התורה התירתו ע”י צלייתו שוב אין חילוק בין עבר עליו ג’ ימים או לא עבר עליו ושכן נראה עיקר שהרי לא הוזכר בשום פוסק לחלק בכבד בזה.עיי”ש. מ”מ לכתחילה אין להקל וכפי שכתב הרב כה”ח (שם) ועוד.

אלא שיש לדון לענין חימום הבשר במיקרוגל אם דנים אותו כבישול לענין זה, ובשו”ת אור לציון ח”ה (פרק יג אות יא) התיר, לפי שאין החימום במיקרוגל פועל כבפועלת הבישול. ולענ”ד נראה כן לדינא, ואע”ג שבשו”ת שבט הקהתי ח”ו (סי’ רסה) החמיר בזה, מ”מ מאחר ולדעת הרבה פוסקים מועיל אפילו לצלות כבד במיקרוגל, ועי’ בספר ילקוט יוסף ח”א (או”ה סי’ עו סעי’ יח) ועוד, א”כ פשיטא דבכה”ג יש להקל ולדונו או כחימום או כצלייה, ולא כבישול ובפרט שהדבר רק מחומרת הגאונים.

 

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש