חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פרח

האם מותר לאשה ללכת בלי כיסוי ראש בתוך ביתה

תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום הרב,

רציתי לשאול האם מותר הלכתית לאישה נשואה ללכת בלי כיסוי ראש בביתה, למשל בלילה כשקמה להניק את התינוק, במצב שבו יש בנים ובנות גדולים יותר.
כמובן רק כשבני הבית נמצאים, והתריסים מוגפים.

אני שמעתי דעה שאסור כלל וכלל, גם מבחינת חינוך הילדים שזה כביכול לא מקובל ולא שייך שהילדים יראו את האמא בלי כיסוי ראש, גם בלילה.

אשמח לתשובה, תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

מעיקר הדין מותר לאשה נשואה ללכת בביתה ללא כיסוי ראש, גם בנוכחות בני הבית. אמנם בזוהר הקדוש הקפיד על הדבר מאוד, וכתב על זה דברים חמורים, לכן ראוי מאד להימנע מכך.

גם על פי הפשט, בהקפדה שלא ללכת בלי כיסוי ראש בבית ישנה מעלה גדולה מאוד, המהווה סגולה לנחת מהילדים.

כפי שמסופר בגמרא על אשה בשם קמחית, שזכתה שכל בניה היו כהנים גדולים בזכות שהקפידה שלא יראו שערותיה אפי’ בביתה. לכן מומלץ מאוד מאוד להקפיד על עניין כיסוי הראש בבית.

בברכת הצלחה ורוב נחת מכל יוצאי חלציכם

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

מעיקר הדין אין איסור ללכת בגילוי הראש כשאין אנשים זרים בבית מלבד בני הבית. כפי שמשמע מדברי השו”ע באבן העזר סימן קט”ו, שאין האשה נחשבת עוברת על דת יהודית, אלא”כ הולכת בשוק וראשה פרוע, אבל בבית או בחצר פרטית אין איסור.

אולם המגן אברהם או”ח סימן עה סעיף ד’ כתב שלמרות שכן מוכח גם מדברי התוס’ בכתובות, מ”מ בזוהר לפרשת נשא עמוד רל”ט החמיר מאוד שלא יראה שום שער מאשה, וסיים וכתב המגן אברהם, וכן ראוי לנהוג.

זהו תרגום לשון הזוהר הקדוש בפרשת נשא: קללה ועונש יבוא על אותו אדם שמניח לאשתו שיראה משערות ראשה, וזה הוא אחד מעניני הצניעות שגורמים מסכנות לביתו ואם בבית כך כל שכן בשוק.

 

גם על פי הפשט ישנה מעלה גדולה וסגולה גדולה לנחת מהילדים, כפי שמבואר בדברי הגמרא ביומא דף מז. תנו רבנן, שבעה בנים היו לה לקמחית וכולן שמשו בכהונה גדולה. אמרו לה חכמים מה עשית שזכית לכך?  אמרה להם, מימי לא ראו קורות ביתי קלעי שערי.

וכן הביא להלכה בילקוט יוסף סימן ל”ז סעיף ט’, שאף שעל פי דין מותר לאשה נשואה לילך בביתה בגילוי הראש אבל ראוי מאד לנהוג שלא לילך גם בבית בגילוי ראש.

נוסף על כך, כפי שציינתם בשאלתכם מבחינה חינוכית בוודאי ישנה השפעה להנהגה כזאת, הגורמת גם לילדים שלא להקפיד על כך בביתם לאחר נישואיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש