חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ערבי רעול פנים

איך יכול להיות שלאחרונה הפיגועים דווקא בציבור החרדי?

לוגו משיב כהלכה

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום כבוד הרב,

רציתי לדעת איך יתכן שכל הפיגועי הטירור בשנה האחרונה פוגעים דוקא בציבור החרדי?

תשובה

שאלה חשובה מאוד. ויש לזה כמה תשובות, וכולם אמת ומשלימים אחת את השניה.

בתקופה שעם ישראל היו במדבר, לאחר המיתה הטרגית של נדב ואביהו בעת חנוכת המשכן, נאמר בפוסק (ויקרא פרק י): “וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר ה’ לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ”. ופירשו חז”ל במדרש רבה ומובא ברש”י במקום: “אל תקרי בכבודי אלא במכובדי. אמר לו משה לאהרן אהרן אחי יודע הייתי שיתקדש הבית במיודעיו של מקום והייתי סבור או בי או בך, עכשיו רואה אני שהם גדולים ממני וממך.”

וביאור הענין, שהפיגועים אינם צרה פרטית של אלו שנפגעו, פיגועים הם כפרה כללית על הדור כולו (מה שלא מצדיק את הערביים, כי להם יש בחינה חופשית לא להיות ה”שליחים” לכפרה זו, ואותם רוצחים יקבלו את עונשם על מעשיהם המכוערים ללא שום קשר למה שהקב”ה היה לו חשבונות ליצור צרות כאלו), וכאשר עם ישראל צריכים כפרה על עוונותיהם, פעמים הרבה שנלקחים מהעולם הזה דווקא את הצדיקים, כי מיתת צדיק אחד מכפרת כמו מיתת אלפי אנשים פשוטים, והקב”ה לא חפץ שיהיו ח”ו הרבה נפגעים. (ואותו צדיק שנלקח ככפרה על הדור, שכרו הרבה מאוד, כי נחשב כמו קרבן ציבור, ומקומו בעולם האמת קרוב מאוד להקב”ה, הרבה יותר ממה שהיה יכול להשיג אם היה נשאר בעולם הזה עוד כמה מאות שנים).

ועוד צריכים לדעת. הציבור הכללי כיום הם בבחינת “תינוקות שנשבו”, שאי אפשר לעורר אותם בתשובה ע”י פיגועים ואסונות, כי הם אינם יודעים לקשר בין מקרים המזעזים לכך שהקב”ה רוצה לעורר אותנו בתשובה. ולכן הקב”ה מעורר דווקא את החרדים לדבר ה’, שהם לפחות עדיין זוכים לשמוע, וזוכים על ידי זה לקבל על עצמם קבלות ולשפר את מעשיהם. לכן הקב”ה מעורר דוקא את אלו שקרובים אליו, מפני שהם יודעים להתעורר, ואילו הרחוקים לא זוכים לזה. ומשל לשני חולים, אחד שמועיל לו ניתוח כדי לרפאותו, ואחד שלא יעזור לו ניתוח כי מצבו אנוש, הרי שמה שהרופא מנתח (דבר שלעיתים כואב ואינו נעים) רק את החולה הראשון ולא השני, אינו מפני שהחולה השני אהוב עליו יותר, אלא מפני שהחולה הראשון עדיין ניתן להציל ע”י ניתוח. והוא כמו שאמרו חז”ל במכילתא דרבי ישמעאל פרשת בשלח (פרשה ח): “נורא תהלות – מדת בשר ודם מוראו על הרחוקים יותר מהקרובים אבל הקדוש ברוך הוא אינו כן אלא מוראו על קרוביו יותר מרחוקיו שנאמר בקרובי אקדש ואומר וסביביו נשערה מאד (תהלים ג ג) ואומר אל נערץ בסוד קדושים רבה ונורא על כל סביביו.” ע”כ.

ובאמת המשגיח הרב הצדיק הרב דן סגל שליט”א אמר בפני קהל ועדה בימים האחרונים, שהאסונות הגדולים שפוקדים את עולמינו בימים אלו (רעידת האדמה בטורקיה, והפיגועים), הם מסר לציבור שלנו (שהוא הציבור שמוכן לשמוע כמו שכתבנו) שיחזרו בתשובה מהעוון הנורא של הפאות הנכריות, שיש לעקור הנגע הרע הזה מאתנו (וכפי שכבר היה מזהיר על זה רבות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, ואשרי אלו שנשמעו לו). והנה לפניכם ההקלטה:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

סימן שאלה לבן על רקע צהוב
הרה"ג דוד אוחיון

כשיבוא המשיח ועובדי האלילים יאמינו בה’ – האם תהיה להם סליחה?

מקורות ונימוקים: בתהילים כ”ב פסוק כ”ח נאמר: “יִזְכְּר֤וּ׀ וְיָשֻׁ֣בוּ אֶל־ה’ כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ וְיִֽשְׁתַּחֲו֥וּ לְ֝פָנֶ֗יךָ כָּֽל־מִשְׁפְּח֥וֹת גּוֹיִֽם”, ע”כ. בפירוש האלשיך על תהילים

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש