מקורות ונימוקים:
בגמרא בברכות דף ס”ג. איתא, אמר רב הונא בר ברכיה משום רבי אלעזר הקפר כל המשתף שם שמים בצערו כופלין לו פרנסתו, ע”כ.
ובספר מנורת זהב, כתב לבאר כי זוהי הסיבה שבנוסח תפילה השל”ה הקדוש מופיע באריכות סיבת התפילה למען שם ה’ שציוונו לפרות ולרבות וציוונו ולמדתם אותם את בניכם וכו’. כי על מנת שתשמע תפילתו של אדם צריך לשתף שם שמים בתפילתו, כלומר להתפלל למען שם שמים שציוונו בכך.
אולם בנוסח תפילת השל”ה מלבד עצם הזכרת רצון ה’ בהבאת ילדים לעולם ובהיותם תלמידי חכמים ומקיימי מצוות, מופיעים המילים “כי כוונתי בכל אלה למען שמך”, ונוסח זה משמעותו כאילו זוהי כל כוונת המתפלל, והרי דובר שקרים לא יכון לנגד עיני, ובטח בתפילה לפני ה’ אין ראוי שנוציא מפינו דבר שאיננו מדוקדק, לפיכך נשאלת השאלה האם ראוי להשמיט מילים אלו, שהרי כיצד יוכל האדם לומר שאין לו נגיעות אישיות ברצונו לזכות לילדים תלמידי חכמים בעלי מידות טובות בריאות ונאים?
מסיבה זאת הורה הגרי”ש אליישיב זצ”ל בספר פניני תפילה פרק ו’ כי יש להשמיט את המילים הללו, על מנת שלא יצאו מילים שאינם מדוייקות בתפילתנו.
אולם שמענו בשם הגר”ח קנייבסקי זצ”ל, שהורה שאין להימנע מאמירת נוסח זה שתיקנו בתפילת השל”ה.
והגאון הגדול הרב אליהו בחבוט שליט”א ראש מוסדות “ברכת אברהם”, כתב בזה דרך שלישית, להוסיף את המילה “גם”, דהיינו לומר “כי כוונתי בכל אלו גם למען שמך”.
כאשר בדרך זו, מצד אחד לא משמיטים את המילים שתוקנו בתפילה חשובה זו, אולם מאידך גם לא מוציאים דבר שאינו מדוייק מפינו. שהרי הדבר ברור שכוונת המתפלל היא גם למען שמו יתברך, למרות שבלא ספק יש לו גם כוונות אחרות אישיות.