חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב מאיר פנחסי

ארץ השואל: ישראל

שאלה:

יש לי שאלה שמציקה לי כבר זמן רב, מקווה שזה בסדר לשאול כך. זה שאלה באמונה ..
מי אמר שהיהדות היא הדת הצודקת? והרי גם בדתות אחרות כל אחד בטוח שהוא צודק, אני חרדית ונולדתי חרדית אבל אני כל הזמן חושבת מי אמר אולי זה לא שטיפות מוח ואולי האמת במקום אחר. ברור לי שכל אחד בטוח שהוא צודק אולי אנחנו לא צודקים??
וענו לי פעם שהניסים הגדולים שהיו ביציאת מצרים זה הוכחה אבל זה לא משכנע אותי כי גם לגויים היו ניסים. אני יודעת שזה נשמע שאלה כופרת ולא הגיונית אבל היא מציקה לי כבר מאז שאני קטנה . אשמח לתשובה

תשובה:

שלום וברכה לשואלת הנכבדה.

שאלת כהוגן, ואשתדל לענות לך כפי הבנתך.

  • רק היהדות טוענת שתורתנו ניתנה בפני 600.000 אלף בני אדם בקול רעש גדול וברקים. ובפירסום שאין כמותו, והכל מפי הגבורה כידוע במעמד הר סיני. שאר הדתות טוענות שה’ נגלה למוחמד או לדתות אחרים בהיחבא ומסר להם את דתם. דת שנמסרה בגלוי מראה על אמתותה.
  • התורה כותבת לנו דברים רבים אקטואליים לימנו ששום בן אנוש לא יכל לעלות ולצייר מדעתו כן לפני מאות שנים.

לדוגמא: בחומש (ויקרא יא) כותבת התורה: “ואת החיה אשר תאכלו מכל הבהמה וכו’, מפרסת פרסה וכו’, מעלת גרה בבהמה אותה וכו’, אך זה לא תאכלו ממעלי הגרה וממפריסי הפרסה, את הגמל, ואת השפן, ואת הארנבת, ואת החזיר כי מעלה גרה המה ופרסה לא הפריסו”. התורה כבר כתבה שרק עם יש ב’ סימני טהרה ניתן לאכול, וא”כ מדוע חוזרת התורה ומונה שוב רק  ד’ בעלי חיים אלו בלבד, שיש בהם סימן טהרה אחת. אלא דהתורה מעידה שמכל עולם החי לא תמצא עוד בעל חיים אחד שיש לו סימו טהרה אחת מלבד המנויים כאן.

התורה נכתבה לפני 3300 שנה כל עם ישראל שכנו במדבר, יבשת אמריקה, אסיה, ואוסטרליה עדיין לא התגלו, כיצד כותב המכתב ידע כתב מסמך כזה שיקיף את כל עולם החי? והרי הוא מסתכן ומעמיד את כל התורה במבחן עם מסקנה אחת! מדהים!

דוגגמא נוספת: יהודי יושב לו במסעדה ומקבל דג עם קשקשים, אבל סנפירים לא רואה, אולי ניקו וחתכו הדג ביסודיות, האם יכול לאכול, התשובה היא כן, הגמ’ בנדה (נא:) כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר, כל התורה שבעל פה מעמידה עצמה בכור המבחן, המשנה נכתבה לפני 1800 שנה מאז ועד עתה התגלו אלפי סוגי דגים במעמקי הים, שום דת בעולם לא תסתכן ותכתוב דברים כאלה בספרי הקודש שלה, רק נותן התורה והדת היהודית האמיתית.

  • עם ישראל – עם הנצח זהו אחד הסודות והניסים הגדולים ביותר בהיסטוריה עצם קיומנו למרות כל הפוגרומים והצרות שעומדים עלינו לכלותינו בכל דור ודור. וכל הקמים עלינו נאבדים ונעלמים במשך השנים, ואנו עם הנצח נשארים לנצח. האם יש עוד דת כזו?

בברכת בשורות טובות ישועות ונחמות, תשמחי שאת שייכת לעם סגולה זה החביב על אלוקיו, וכמו שכתוב: “והייתם לי סגולה מכל העמים”.

בברכה רבה

הרב מאיר פנחסי

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש