נימוקים ומקורות:
קורנפלקס של רוב החברות כולל של חברת “תלמה” עשוי מקמח תירס ולא מפתיתי תירס אפויים, לפיכך אין ספק שברכתם שהכל. מאחר והתירס עבר טחינה שיש בזה שינוי צורה וטעם.
אולם ישנם חברות שמכינות קורנפלקס מפתיתי תירס אפויים [ולא מקמח תירס], לדוגמא קורנפלקס של חברת B&D. בדין ברכתו של קורנפלקס זה נחלקו הפוסקים, ולדעת רוב הפוסקים יש לברך האדמה. כך מוכח מדברי המשנה ברורה בסימן ר”ח ס”ק ל”ג שיש לברך אדמה הואיל והוא רגילות להכין קורנפלקס מגרגירי התירס. כך גם פסק בספר וזאת הברכה פרק כ”ב סעיף א’.
בדומה למה שכתב בספר אור לציון חלק ב’ על גרגירי הפופקורן שיש לברך עליהם אדמה, כי אין שינוי צורת התירס מגרגיר תירס לפופקורן נחשב כשינוי צורה.
גם על פי משמעות דברי מרן היביע אומר בחלק ז’ אורח חיים סימן כ”ט, נראה שיש לברך אדמה, שכן העלה שם שאף על פירות מרוסקים או לדר יברך העץ, וה”ה כאן שפתיתי הקורנפלקס אינם נראים כגרגירי תירס, מאחר ולא עברו טחינה אין זה נקרא שינוי צורה ומברכים “האדמה”. למרות שבמילואים ליביע אומר שם הבהיר כי על כדורי פלאפל יש לברך שהכל ולא בורא פרי האדמה, היינו דווקא משום שהם טחונים ויש בהם שינוי השם שינוי הטעם וצורה, אך פתיתי התירס שנעשו לקורנפלקס בהחלט יש לומר שאין שינוי זה נחשב לשינוי צורה.
אכן בספר הלכה ברורה לגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט”א בחלק י’ שו”ת אוצרות יוסף סימן י’ העלה כי אף חטיפים העשויים מתירס שעבר רק ניפוח או אידוי וכדו’ יש לברך שהכל. אם כן לדבריו יש לברך אף על קרונפלקס העשוי מפתיתי תירס שהכל.
אולם כאמור לדעת רוב הפוסקים על קרונפלקס העשוי מפתיתי תירס ולא מקמח תירס יש לברך האדמה.
לפיכך להלכה על קורנפלקס העשוי מקמח תירס יש לברך שהכל, ועל קורנפלקס העשוי מפתיתי תירס אפויים ולא מקמח תירס, יש לברך האדמה.