מקורות ונימוקים:
בספר דברי הימים א' פרק כב פסוקים ח' – י', ביקש דוד המלך לבנות את בית המקדש, על כך סירב הקב"ה, אולם הבטיחו כי בנו אחריו יבנה את בית המקדש.
דברי הימים א פרק כב פסוקים ח' – י':
וַיְהִ֨י עָלַ֤י דְּבַר ה' לֵאמֹ֔ר דָּ֤ם לָרֹב֙ שָׁפַ֔כְתָּ וּמִלְחָמ֥וֹת גְּדֹל֖וֹת עָשִׂ֑יתָ לֹֽא־תִבְנֶ֥ה בַ֙יִת֙ לִשְׁמִ֔י כִּ֚י דָּמִ֣ים רַבִּ֔ים שָׁפַ֥כְתָּ אַ֖רְצָה לְפָנָֽי: הִנֵּה־בֵ֞ן נוֹלָ֣ד לָ֗ךְ ה֤וּא יִהְיֶה֙ אִ֣ישׁ מְנוּחָ֔ה וַהֲנִח֥וֹתִי ל֛וֹ מִכָּל־אוֹיְבָ֖יו מִסָּבִ֑יב כִּ֤י שְׁלֹמֹה֙ יִהְיֶ֣ה שְׁמ֔וֹ וְשָׁל֥וֹם וָשֶׁ֛קֶט אֶתֵּ֥ן עַל־יִשְׂרָאֵ֖ל בְּיָמָֽיו: הֽוּא־יִבְנֶ֥ה בַ֙יִת֙ לִשְׁמִ֔י וְהוּא֙ יִהְיֶה־לִּ֣י לְבֵ֔ן וַאֲנִי־ל֖וֹ לְאָ֑ב וַהֲכִ֨ינוֹתִ֜י כִּסֵּ֧א מַלְכוּת֛וֹ עַל־יִשְׂרָאֵ֖ל עַד־ עוֹלָֽם:
בפסוק מבואר כי הקב"ה בישרו עוד קודם לידת שלמה המלך, שעתיד להיוולד לו בן שיהיה איש מנוחה והוא ימלוך על ישראל ובימיו יהיה שלום ושקט על ישראל, ושמו יהיה שלמה.
למרות שבספר שמואל ב' פרק י"ב פסוק כ"ד, משמע שבת שבע קראה את שם בנה שלמה, כפי שמופיע בפסוק: וַיְנַחֵ֣ם דָּוִ֗ד אֵ֚ת בַּת־שֶׁ֣בַע אִשְׁתּ֔וֹ וַיָּבֹ֥א אֵלֶ֖יהָ וַיִּשְׁכַּ֣ב עִמָּ֑הּ וַתֵּ֣לֶד בֵּ֗ן וַתִּקְרָ֤א אֶת־שְׁמוֹ֙ שְׁלֹמֹ֔ה וַה' אֲהֵבֽוֹ:
כבר ביאר הרד"ק שם, על הפסוק ויבא אליה וישכב עמה, שהיא היתה נמנעת מלהזקק לו, כי אמרה לו הילד מת מפני העון, לכן אפי' יהיה לי בן של קיימא ממך יבוזו אחיו אותו מפני שבאתי אליך בעון מתחילה. על כך השיב לה דוד ואמר לה, האל מחל לי העון והבן הראשון שיהיה לי ממך ימלוך אחרי כי כן שלח לי האל על יד הנביא, ונשבע לה. וזהו שאמרה לו בת שבע הלא אתה אדוני המלך נשבעת לאמתך כי שלמה בנך ימלך אחרי, ע"כ. דהיינו שזה מה שאמר לה דוד קודם שהתעברה משלמה, שיוולד לו בן ממנה שיקראו לה שלמה והוא יהיה מלך כפי שבישרו הנביא.
וכן פירש עוד הרד"ק על הפסוק ויקרא את שמו שלמה, כי הכתיב הוא 'ויקרא', והקרי הוא 'ותקרא'. להורות כי הקדוש ברוך הוא קרא אותו שלמה כמו שאמר בדברי הימים שאמר עליו דוד ויהי עלי דבר ה' וגו' כי שלמה יהיה שמו ושלום ושקט אתן על ישראל בימיו. לפיכך אמר וה' אהבו כמו שאמר הוא יהיה לי לבן ואני אהיה לו לאב. וקרי ותקרא בת שבע קראה שמו שלמה כמו שאמר לה דוד בשם הנביא, ע"כ.