שאלה:
מדוע ה’ ברא אותי ‘הומו’, אם הוא מצווה את הנשמה שלי לאהוב את התורה שלו?
תשובה:
בשאלתך ניכר כאבך, ורצונך לקיים את חוקי התורה, אני משתתף איתך בכאב.
חשוב שתדע, כי נטיית מין שונה, היא ניסיון שהקב”ה נותן לאדם, לפעמים הניסיון הוא דמיון, לפעמים הוא אמיתי, אבל צריך לזכור שהוא רק ניסיון, והקב”ה מצפה ממך לעמוד בו, ולמרות הקושי שבניסיון מוטל עליך לא להתפתות, אלא להחזיק חזק ולשמור על חוקי התורה הקדושה.
בורא העולם יודע טוב מאיתנו, מהו הדבר שטוב לנו, והוא זה שציווה אותנו שגבר יקים בית עם אשה בדווקא, ולא עם גבר. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, למה דווקא בך הוא בחר לעמוד בניסיון הזה.
אני רק יכול לומר לך, שהקב”ה שאוהב אותך כל כך, לא היה נותן לך ניסיון, אם לא שהוא יודע שאתה יכול לעמוד בו. אתה נבחרת לעמוד בניסיון שאיננו קיים עבור כל אחד, בגלל שאתה מיוחד יותר בעיני ה’, ובגלל שהקב”ה מאמין בך שתעמוד בניסיון שלו.
מותר לך וכדאי לך לבקש מהקב”ה עזרה לעמוד בניסיון, והוא בטוח ישמע את תפילתך. בנוסף תעשה מאמץ ללמוד מעט תורה, כי סגולת התורה להעביר את המחשבות והתאוות לדברים שאינם טובים.
אני בטוח שתתגבר ותעמוד בניסיון הזה, ממליץ לך לשתף רבנים שמכירים אותך שיפנו אותך לאנשי מקצוע מתאימים, שיוכלו להקל עליך לעמוד בניסיון, ולכוון אותך להגיע לסיפוק ושמחה אמיתיים בהכרת אשה המתאימה לך ולאופייך.
מאחל לך הצלחה ובטוח בהצלחתך
מקורות וציונים:
הקדוש ברוך הוא נותן לכל אחד ואחד את הניסיון שלו על פי הכוחות שחנן אותו. הניסיון מותאם לכל אדם באופן אישי כי הקב”ה לא מעמיד את האדם בניסיון, אלא אם כן הוא יודע שיכול לעמוד בו!
כפי שאמרה הגמרא בכתובות ס”ז, “לפום גמלא שיחנא”. כלומר, לפי כוח הגמל כך מטעינים עליו את המשא.
הוכחה לכך ניתן להביא מדברי התורה בפרשת אשת יפת תואר (דברים כ”א, י”ג), שהתורה התירה ללוחם בשעת המלחמה לבוא על הגויה עוד בטרם שנתגיירה כי התורה ירדה לסוף דעתו של אותו לוחם שלא יוכל להתמודד עם יצרו בשעה זו, כפי שאמרו בגמרא בקידושין כ”א, ‘לא דיברה תורה אלא כנגד יצר הרע”. מכאן מוכח, שבכל המצוות שהקב”ה ציווה את בני האדם לעשות ולהשמר שלא לעבור עבירות, אנו יכולים לעמוד, ויש לנו את הכוחות להתגבר ולעמוד בהצלחה בניסיונות אותם מציב לנו הקב”ה.
כל אחד והניסיון שלו, האחד לא מוצא עבודה ופרנסה, השני לא מוצא בן או בת זוג, השלישי לא מצליח בחינוך ילדיו, הרביעי לא מצליח לקום בבוקר. אולם המשותף לכולם הוא, שלכל אחד ניתנו משמים הכוחות לעמוד בניסיון שלו!.
אין הפירוש שזה לא קשה, אלא הפירוש הוא שלמרות הקושי, בוודאות יש למתמודד הכוח להצליח ולנצח.
לפעמים צריך עזרה ומותר לבקש עזרה, לפעמים מספיק בקשת עזרה מהקב”ה בתפילה, לפעמים צריך גם לבקש עזרה מאנשים חכמים, רבנים שמכירים וכדו’. אבל בוודאות ניתנו הכוחות להצליח להתמודד ולא להיכשל בעבירה חלילה.
לסיום אוסיף כי הדרך הטובה ביותר להתגבר על משיכות ותאוות לדבר עבירה, היא לקבל ולהשתדל יותר בעמל התורה, כפי שאמרו חז”ל באבות פ”ג, מ”ו, “כל המקבל עליו עול תורה, מעבירים ממנו על מלכות ועל דרך ארץ”. וכבר כתבו הראשונים, בתוס’ וברמב”ם וכן כתב הטור אבן העזר סימן כ”ג, שאם יבוא לאדם הרהור חטא ועוון, יסיח נפשו מדברי הבאי והשחתה לדברי תורה, שהיא אילת אהבים ויעלת חן.