מקורות ונימוקים:
בתנ”ך לא מוזכר ששלמה המלך נשא את מלכת שבא לאשה, אולם בספר שלשלת הקבלה לגדליהו בן יחייא, בחלק השני של הספר נכתב כך: “אמרו במדרש, שזאת המלכה התעברה משלמה וילדה בת וממנה נולד נבוכדנאצר שחרב הבית. ושמעתי שעדיין נוהג במלכות ההוא לקרא שם מלכיהם דוד או שלמה. באמרם שהם מזרע ההוא”.
דבריו אלו מוזכרים בספר סדר הדורות, שם נכתב עוד: “ואמרו חז”ל כי נבוכדנאצר היה בנו של שלמה ממלכת שבא.
כן כתב בספר חסידים (מרגליות) ברית עולם ושומר הברית סימן אלף י”ט בזה”ל: ועל דרך האמת יש טוב טעם כי נבוכדנצר בא מזרע שלמה המלך ע”ה שבא על מלכת שבא וילדה בת ומשם בא נבוכדנצר ונמצא ששלמה המלך ע”ה בנה הבית והוליד זרע שיחריבנו והן הן מפלאות תמים דעים. ואפשר לרמוז בס’ דברי הימים ב’ סי’ ט’ פסוק י”ב והמלך שלמה נתן למלכת שבא את כל חפצה אשר שאלה וכו’ ותהפוך וכו’ ודוק היטב כי קצרתי וס”ת חפצה אשר שאלה “הרה שהרתה ממנו”.
כן הוא בפירוש חומת אנך ירמיהו פרק לט
ואם אל סודו תדרוש קח לך בשמים ראש שכתבו ז”ל דשלמה הע”ה גייר מלכת שבא ובא אליה וילדה בת ומזרע הבת היה נבוכדנצר וירמיהו הע”ה היה גלגול שלמה הע”ה ומשום הכי נבוכדנצר אף על גב דאיהו לא חזי מזליה חזי והיה מכבד לירמיהו ע”ה כי הוא בא משלמה וירמיהו הע”ה הוא שלמה ע”ה והכל מפלאות תמים דעים, ע”כ.
כן כתב גם הרמ”ע מפאנו במאמר “אם כל חי” חלק ב’, סימן כ”ג וכ”ד: “שלא זכה נבוכדנאצר להקרא אריה, אלא משום שמבית דוד קאתי מזרעו של שלמה ממלכת שבא, אחרי שגיירה. אלא שלבה לא נכון עמה ולסוף גלתה נבלותה וחזרה לסורה ואולם משלו נתנו לו לנבוכדנאצר זהבה של ירושלים, שהרבה ממנו נתנה אמו סבתא למלך שלמה… ומזליה חזי לחוס הרבה על ירמיהו [כי שלמה נתגלגל בירמיהו]”.
וכן הוא בספר חסד לאברהם לרב אברהם אזולאי (מעין חמישי, סוף נהר כ”ה): “תמר ומלכת שבא ורחב היו גלגל אחד. והיינו ר”ת של תמ”ר. ושלשתם אירע להם דבר אחד שהנה תמר ילדה תאומים. גם מלכת שבא ילדה משלמה בנים, ורחב הצילה ב’ השליחים”.