חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: צרפת

שאלה

שלום רבי

אשמח לדעת האם שלמה המלך התחתן עם מלכת שבא?

התנ”ך לא מספר על זה.

אני אוהב את ישראל, האם אתה יודע מתי ייבנה בית המקדש השלישי בירושלים עבור השם,

יהי רצון שהשם יברך את ישראל לנצח.

בברכה ארמן מבריטניה

תשובה

שלום וברכה

תודה על ברכותיך

איננו יודעים מתי יבנה בית המקדש השלישי, ואנו מקווים שהוא יבנה במהרה ובקרוב ממש.

לעניין שאלתך האם שלמה המלך התחתן עם מלכת שבא, אכן בתנ”ך לא הוזכר במפורש ששלמה המלך נשא את מלכת שבא לאשה, אולם במדרש הדבר הוזכר ששלמה המלך גייר את מלכת שבא ובא עליה וילדה בת שממנה יצא נבוכדנצר שהחריב את בית המקדש הראשון שבנה שלמה.

ובספר חסידים כתב שהדבר רמוז בתנ”ך בספר דברי הימים ב’ פרק ט’ פסוק י”ב שם כתוב והמלך שלמה נתן למלכת שבא את כל חפצה אשר שאלה, והיינו שהרתה וילדה ממנו.

בברכה מרובה

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

בתנ”ך לא מוזכר ששלמה המלך נשא את מלכת שבא לאשה, אולם בספר שלשלת הקבלה לגדליהו בן יחייא, בחלק השני של הספר נכתב כך: “אמרו במדרש, שזאת המלכה התעברה משלמה וילדה בת וממנה נולד נבוכדנאצר שחרב הבית. ושמעתי שעדיין נוהג במלכות ההוא לקרא שם מלכיהם דוד או שלמה. באמרם שהם מזרע ההוא”.

דבריו אלו מוזכרים בספר סדר הדורות, שם נכתב עוד: “ואמרו חז”ל כי נבוכדנאצר היה בנו של שלמה ממלכת שבא.

כן כתב בספר חסידים (מרגליות) ברית עולם ושומר הברית סימן אלף י”ט בזה”ל: ועל דרך האמת יש טוב טעם כי נבוכדנצר בא מזרע שלמה המלך ע”ה שבא על מלכת שבא וילדה בת ומשם בא נבוכדנצר ונמצא ששלמה המלך ע”ה בנה הבית והוליד זרע שיחריבנו והן הן מפלאות תמים דעים. ואפשר לרמוז בס’ דברי הימים ב’ סי’ ט’ פסוק י”ב והמלך שלמה נתן למלכת שבא את כל חפצה אשר שאלה וכו’ ותהפוך וכו’ ודוק היטב כי קצרתי וס”ת חפצה אשר שאלה “הרה שהרתה ממנו”.

כן הוא בפירוש חומת אנך ירמיהו פרק לט

ואם אל סודו תדרוש קח לך בשמים ראש שכתבו ז”ל דשלמה הע”ה גייר מלכת שבא ובא אליה וילדה בת ומזרע הבת היה נבוכדנצר וירמיהו הע”ה היה גלגול שלמה הע”ה ומשום הכי נבוכדנצר אף על גב דאיהו לא חזי מזליה חזי והיה מכבד לירמיהו ע”ה כי הוא בא משלמה וירמיהו הע”ה הוא שלמה ע”ה והכל מפלאות תמים דעים, ע”כ.

כן כתב גם הרמ”ע מפאנו במאמר “אם כל חי” חלק ב’, סימן כ”ג וכ”ד: “שלא זכה נבוכדנאצר להקרא אריה, אלא משום שמבית דוד קאתי מזרעו של שלמה ממלכת שבא, אחרי שגיירה. אלא שלבה לא נכון עמה ולסוף גלתה נבלותה וחזרה לסורה ואולם משלו נתנו לו לנבוכדנאצר זהבה של ירושלים, שהרבה ממנו נתנה אמו סבתא למלך שלמה… ומזליה חזי לחוס הרבה על ירמיהו [כי שלמה נתגלגל בירמיהו]”.

וכן הוא בספר חסד לאברהם לרב אברהם אזולאי (מעין חמישי, סוף נהר כ”ה): “תמר ומלכת שבא ורחב היו גלגל אחד. והיינו ר”ת של תמ”ר. ושלשתם אירע להם דבר אחד שהנה תמר ילדה תאומים. גם מלכת שבא ילדה משלמה בנים, ורחב הצילה ב’ השליחים”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

גזל שינה

נימוקים ומקורות בשו”ת שבט הלוי (ח”ז סימן רכד) כתב לענין המושג “גזל שינה”, שגזל שייך רק בגוזל חפץ, שהגזלן ישתמש

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש