חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יד כלפי הירח

בתי רוצה לחזור מאוחר הביתה וכועסת ולא מבינה שההגבלה לטובתה

לוגו משיב כהלכה

ארץ השואל: ישראל

שאלה

הבת שלי צועקת ומתמרדת כשהיא מתוסכלת. היא לא מצייתת לי, היא קטינה, היא בת 16. איך אני צריכה להגיב. ניסיתי הכל. אני עובדת הרבה, והכעס שלה מתיש אותי. הייתי רוצה שהיא תבין שאם אני מבקשת ממנה לחזור הביתה לפני 21:00, זה למען ביטחונה.

תשובה

מה שהבת שלך צועקת ומתמרדת, זו הדרך שלה (בטעות ובתת- מודע) להרגיש איך שאמא קשורה אליה, כשהיא רואה איך שה”כעס שלה מתיש אותך” היא מרגישה שייכות (זה נושא ארוך שצריכים “לחיות” אותו, אבל על קצה המזלג זה העניין). מה שאת צריכה לעשות זה פשוט לצאת מהמאבק הזה, לא התרגש בכלל כשהיא צועקת ומתמרדת, כך שלא יהיה לה פרטנר בכל הצעקות והכעסים. כשהיא מדברת אתך בכעסים, אז פשוט להסביר לה ברוגע ובשלוות נפש “עם אמא לא מדברים ככה, תתני לעצמך פרק זמן להירגע ואח”כ אם תרצי את יכולה לדבר”, ולא לשתף פעולה עם השיחה בצורה הזו.

ניכר מדברייך, שבזמנים שהבת איננה מתוסכלת, היא לא צועקת ואפילו לא מתמרדת, אז שתדעי שזו הבת שלך האמיתי, ואת צריכה להסתכל עליה תמיד ככה, גם בזמנים שהיא מתוסכלת, ועצם ההסתכלות החיובית שלך (גם בלי מילים) משפיעה לטובה (כך הוא גם ברמת היעוץ ההגיוני, וגם במבט הסגולי).

ולגבי שהיא תבין שמה שאת מבקשת ממנה לחזור הביתה לפני תשע בערב שזה למען ביטחונה – היא כבר הבינה מצוין אלא שגם זה חלק מהמאבק, את צריכה לנטרל כל רגש אישי בהקשר הזה, ולדעת שגם אילו היא לא הייתה מבינה עדיין היא צריכה לשמוע לך פשוט כי את “אמא”, ואמא תמיד רוצה את טובת הבת בין אם היא מבינה זאת בין אם לא, ופשטות להחזיר לעצמך את הסמכות הטבעית שיש לכל אמא.

כמובן שאת צריכה להיות בטוחה בעצמך ללא היסוס שזה הטוב והנכון בשבילה, כי אם יש בתוכך ספיקות, ההיסוס עובר בתדר. במילים אחרות, אם ברור לך ש”לא שייך אחרת” היא חייבת לחזור הביתה בשעה 21:00, כמו שברור לך ש”לא שייך” שהיא תקפוץ לאש, אז דברייך יתקבלו אל לב הנערה, אבל יש לך איזה קול פנימי שאומר לך “אולי בעצם זה לא נורא כל כך, אם היא תחזור ב22:00 זה מפסיק טוב), אז יותר קשה שהמסר יתקבל. לכן אם את מהססת בנושא, קודם כל תשבי עם עצמך על החלטה ברורה מה נראה לך נכון לגבי הבת שלך, ועל זה תעמדי.

ולאחר ההחלטה הברורה הזו, כשאת מגבילה אותה בשעות (וכן בכל הנחיה מאמא לבת), תזכירי ותפנימי חזק חזק שלוש כללים: א. מותר לך ומצוות עבורך להדריך אותה, את אמא וזה בתחום סמכותך המלא. ב. הבת מסוגלת לשמוע בקולך בדבר המבוקש, אין לה מגבלה שמונעת ממנו זאת. ג. הבת רוצה לשמוע בקולך, כי היא הבת ואת האמא, וזה המקום הטבעי של כל בת שהיא רוצה לשמוע בקול אמא ורוצה לרצות את אמא (וכל סימן שמראה ההיפך אינו אלא תחפושת). – על ידי העבודה הפנימית של הפנמת שלושת הכללים הללו, כשתבקשי ממנה, היא באמת תשמע לך, כי התדר של הסמכות יועבר אליה בקול שלך גם בלי שום תוספת מילים.

בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

סימן שאלה לבן על רקע צהוב
הרה"ג דוד אוחיון

כשיבוא המשיח ועובדי האלילים יאמינו בה’ – האם תהיה להם סליחה?

מקורות ונימוקים: בתהילים כ”ב פסוק כ”ח נאמר: “יִזְכְּר֤וּ׀ וְיָשֻׁ֣בוּ אֶל־ה’ כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ וְיִֽשְׁתַּחֲו֥וּ לְ֝פָנֶ֗יךָ כָּֽל־מִשְׁפְּח֥וֹת גּוֹיִֽם”, ע”כ. בפירוש האלשיך על תהילים

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש