מקורות ונימוקים:
אע”ג שהשו”ע (יו”ד סי’ רצא סעיף ב’) כתב, שאם משיכר ביתו לעובד כוכבים נוטלה ויוצא.
מ”מ אם הבית של יהודי והגוי עובד אצלו, הרי שהיהודי חייב במזוזה בחדר זה שהרי זה לא גרע מבית האוצר שחייב כמבואר בשו”ע (ריש סי’ רפו). וכן מבואר להדיא בספר ערוך השולחן (רפ”ו ס”ג) שכתב, שאם ישראל מחזיק בביתו משרתים אינם יהודים, ומייחד להם חדר מחוייב במזוזה, דהא דירת ישראל היא לעבדיו שהוא שייך לו ולצרכו, ועל שמו נקרא שהיא צורך הישראל ע”מ שישרתיהו ולא גרע מבית האוצר שמשכן שם כליו לצורכו שחייב, ולפי זה מה שנהוג כאן שככל חצר בונים איזה חדר לשחורים המשרתים לכאורה חייב במזוזה אם יש בו ד’ על ד’. וכ”כ בשו”ת תשובות והנהגות ח”א (סימן תרנ), ופשוט.
אולם נכון לכסות המזוזה שמא תתנהג בחדר זה בדברים מגונים או בדברי פריצות.