מקורות:
1). לענין נסיעה עם גבר זר ברכב יחידי:
אע”ג דלענין נסיעה ברכב בכבישים עירוניים ובספר דבר הלכה (הוספות חדשות עמ’ קפה) כתב דיש הבדל בין כבישים בין עירוניים לבין כבישים שבתוך העיר, שבכבישים בין עירוניים צריך לדעת מראש שלכל אורך הדרך נסיעתו מצויה שם תנועת מכוניות. וכן העלה הגר”ש וואזנר בשו”ת שבט הלוי ח”ה (סי’ רב או’ א’), דלא כל הדרכים שווים, והניף ידו בשנית בחלק י’ (סי’ רלז), יעו”ש. וכן העלה בספר מנחת איש ח”ב (פי”ז או’ יב).
2). מ”ש לגבי שינה במלון אחד, הוא ע”פ החזון איש (יו”ד סי’ צב סק”ב, וסק”ה), וע”ע בספר טה”ב ח”ב (עמ’ תקיח). וע”ע בספר שלמי יהונתן (הלכות נדה סי’ קצב ס”ד) שנתן כבר עצה זו לענין חתן שפרסה אשתו נדה, וכתב, דלפי דבריו החזו”א סגי בנעילת החתן או הכלה.
אולם מה שתמה שם בתוכ”ד על הרב משנה ברורה (או”ח סי’ רלט ס”ק יז), שכתב דנעילת הדלת מהני לענין ייחוד, וכתב שהוא פלא. הנה כוונת המ”ב, דאיירי שיש בחדר פתח נוסף היוצא לחצר, וכן היה מצוי מאוד בבתים שבזמנם. וע”ע בשו”ת שלמת חיים – להגרי”ח זוננפלד (סי’ קנא) בביאור דברי המ”ב, ובשו”ת מנחת יצחק (ליקוטי הלכות סימן קמח). ולפי”ז אדרבה יש ראייה מדברי המ”ב לנד”ד דבאופן שהדלת נעולה דחשיב כבית אחר. ומ”מ מצד הרחקה, ישנו בחדרים אחרים ובקומות נפרדות וגם תנעל את דלת חדרה.