חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום הרב

מה על גבר לעשות כאשר אשתו עשתה מעשה ניאוף, אך רוצה להישאר יחד עמו, תוך קיום יחסי אהבה עם גבר אחר?

ליבי נקרע על המחשבה על פירוק הבית, פגיעה בילדינו ובמשפחתנו, הבאת קלון על שמי ועל משפחתי, השאלה האם עלי לסגור בפניה את הדלת ולעבור לפרק חדש בחיי.

תודה על עזרתך

תשובה

שלום וברכה

אני מבין מאוד לליבך באמת החלטה קשה, אולם הנך יכול לחסוך מעצמך את קושי ההחלטה, כי התורה בחכמתה החליטה עבורנו, שאין אפשרות לאשה נשואה לקיים מערכת יחסים עם גבר אחר.

על פי היהדות אשה צריכה להיות מיוחדת ונשואה לאיש אחד בלבד, ואיננה יכולה לקיים יחסים עם גבר אחר בשום אופן. יתירה מזאת, אשת איש אשר קיימה יחסי אישות עם גבר אחר, נאסרת על בעלה ועליה להתגרש, ואסורה לה ולבעלה להמשיך לקיים יחסי אישות.

לכן אם הנך מבין שאשתך לא מסוגלת להימנע מקיום יחסי אהבה ולנתק כל קשר עם גבר אחר, או אם הנך יודע בוודאות שהיא קיימה יחסי אישות עם גבר אחר. לצערי אין ברירה אחרת, מלבד להביא את חיי הנישואין לקיצם.

אולם אם אין בידך מידע ברור שהאשה קיימה יחסי אישות עם גבר אחר, והאשה מכחישה זאת, וככל הנראה לא היה ביניהם אלא מעשי ניאוף ללא שכיבה, איננה נאסרת על בעלה משום כך.

לפיכך במקרה כזה אם אתם מעוניינים להמשיך ולחיות יחד, עליה לשוב בתשובה על מעשיה החמורים הן כלפי בעלה והן כלפי הקב”ה, ולקבל על עצמה שלא לשוב למעשים אלו, ולנתק כל קשר מאותו גבר, וה’ יצליח את דרככם.

בברכה מרובה

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

בספר במדבר פרק ה’ פסוק י’, אמרה תורה “וְשָׁכַ֨ב אִ֣ישׁ אֹתָהּ֘ שִׁכְבַת־זֶרַע֒ וְנֶעְלַם֙ מֵעֵינֵ֣י אִישָׁ֔הּ וְנִסְתְּרָ֖ה וְהִ֣יא נִטְמָ֑אָה וְעֵד֙ אֵ֣ין בָּ֔הּ וְהִ֖וא לֹ֥א נִתְפָּֽשָׂה”

מהמילה ונטמאה דרשו חז”ל כפי שהביאה המשנה בריש פרק חמישי בסוטה, שאשה שבגדה בבעלה ושכבה עם איש אחר מבלעדי אשה, נטמאה בכך ונאסרה על בעלה.

ובספר במדבר פרק ה’ פסוק כ”ט נאמר: “זֹ֥את תּוֹרַ֖ת הַקְּנָאֹ֑ת אֲשֶׁ֨ר תִּשְׂטֶ֥ה אִשָּׁ֛ה תַּ֥חַת אִישָׁ֖הּ וְנִטְמָֽאָה”.

ובמשנה בסוטה כ”ז: דרשו חז”ל כשם שנאסרה על הבעל כך נאסרה על הבועל, זה לשון המשנה שם: כשם שאסורה לבעל כך אסורה לבועל שנאמר נטמאה ונטמאה דברי ר’ עקיבא א”ר יהושע כך היה דורש זכריה בן הקצב רבי אומר שני פעמים האמורים בפרשה נטמאה ונטמאה אחד לבעל ואחד לבועל.

כן פסק השולחן ערוך להלכה אבן העזר סימן קע”ח, בא עד א’ והעיד לו שנסתרה עם אותו שקינא לה, ושהתה כדי טומאה, אם הוא נאמן בעיניו ודעתו סומכת עליו, יוציא ויתן כתובה. ואם לאו, מותרת לו. ואם הוא בעצמו ראה שנסתרה עמו ושהתה עמו כדי טומאה, הרי זו אסורה עליו ויוציא ויתן כתובה.

אולם כאשר האשה לא קיימה יחסי אישות עם גבר אחר אלא רק עשתה מעשה כיעור, אין חובה על בעלה לגרשה, וכפי המבואר בשולחן ערוך אבן העזר סימן י”א סעיף א’, שכאשר לא קינא תחילה הבעל לאשתו בפני עדים, אלא באו עדים שהעידו שהתייחדה האשה עם אדם מסויים, ובא ומצא דבר מכוער כגון שנכנסו אחריו ומצאוה עומדת מעל המטה והיא לובשת המכנסים או חוגרת אזורה, או שמצאו רוק למעלה מהכילה, או שהיו יוצאים ממקום אפל, או מעלים זה את זה מן הבור וכיוצא בו, או שראוהו מנשק ע”פ חלוקה, או שראו אותם מנשקים זה את זה, או שנכנסו זה אחר זה והגיפו הדלתות במנעול, וכיוצא בדברים אלו ( לפי ראות עיני הדיינים), אם הוציאה בעלה בדבר מכוער כזה, הרי זו לא תנשא לנטען. אולם אין חובה להוציאה ולגרשה במקום כזה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

מטבח
הרה"ג מאיר פנחסי

הכשרת שיש לפסח

מקורות ונימוקים: מכיון שקיימ”ל דכל כלי הלך בו אחר רוב תשמישו וכמ”ש השו”ע (סי’ תנא סעיף ו’) , א”כ רוב

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש