חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שיויתי ה לנגדי תמיד

האם הקב”ה היפר הבטחתו לעם ישראל בעקבות אי שמירת מצוותיו

הרב דוד אוחיון - ברכת אברהם משיב כהלכה

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום

מתי הסתיימה הברית הישנה או הראשונה בגלל אי ציותם של עם ישראל למצוות הבורא?

תודה

תשובה

שלום וברכה

חשוב שתדע כי ברית בין הבתרים אותה כרת הקדוש ברוך הוא, עם אברהם אבינו, לא הסתיימה כלל וכלל, וגם לא תסתיים, כי הקב”ה לא מפר את הבטחתו. כפי שאנו אומרים בהגדה של פסח, ברוך שומר הבטחתו לישראל ברוך הוא.

מי שהמציא את המושג ברית הישנה והברית החדשה, הם הנוצרים הכופרים בתורת הקב”ה, וטוענים שכאילו הסתיימה לה הברית הישנה, אבל זהו עיוות מוחלט, ושקר גמור.

כי הקב”ה כתב בתורה הקדושה, ויקרא פרק כ”ו, כי גם אם עם ישראל יעשה את כל העבירות החמורות ביותר, ויקבל את כל הקללות הקשות, עם כל זאת לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי איתם, כי אני ה’ אלוהיהם.

חשוב מאוד שתלמד את התורה בצורה נכונה מיהודים, ולא בצורה מעוותת כפי שממציאים הנוצרים.

בברכת הצלחה

הרב דוד אוחיון

ירושלים עיר הקודש

מקורות ונימוקים:

בברית בין הבתרים הבטיח הקב”ה לאברהם אבינו שיוולד לו בן נוסף על ישמעאל והוא יירש אותו ויהיה זרעו רב עד שלא יהיה ניתן לספור אותו, ובנוסף הבטיח לו שיתן לו ולזרעו את ארץ ישראל.

ברית זאת היא הראשונה והחשובה, בה הבטיח הקב”ה לאברהם אבינו שיוולד לו בן שממנו יקום עם שלם שיהווה ההמשך לאברהם העברי, וה’ יהיה לו לאלוקים.

ברית זאת אף פעם לא הופסקה ואף פעם לא תיפסק, ואף בשעות הכי קשות, שעם ישראל עובר על כל העבירות והקב”ה מעניש אותם בחמת קרי, מבטיח הקב”ה שלא להפר את הברית הזאת, כפי שמורים הפסוקים הקשים בפרשת בחוקותי, בתום הקללות.

ויקרא פרק כו, מד-מה: וְאַף־גַּם־זֹ֠את בִּֽהְיוֹתָ֞ם בְּאֶ֣רֶץ אֹֽיְבֵיהֶ֗ם לֹֽא־מְאַסְתִּ֤ים וְלֹֽא־ גְעַלְתִּים֙ לְכַלֹּתָ֔ם לְהָפֵ֥ר בְּרִיתִ֖י אִתָּ֑ם כִּ֛י אֲנִ֥י ה’ אֱלֹהֵיהֶֽם: וְזָכַרְתִּ֥י לָהֶ֖ם בְּרִ֣ית רִאשֹׁנִ֑ים אֲשֶׁ֣ר הוֹצֵֽאתִי־אֹתָם֩ מֵאֶ֨רֶץ מִצְרַ֜יִם לְעֵינֵ֣י הַגּוֹיִ֗ם לִהְי֥וֹת לָהֶ֛ם לֵאלֹהִ֖ים אֲנִ֥י ה’:

חשוב לדעת כי הברית הישנה הוא כינוי נוצרי המבוסס על התפיסה הנוצרית שעל-פיה הברית בין הבתרים שאלוקים כרת עם אברהם אבינו, ממשיכה כביכול ב”ברית חדשה” המתגלמת בישו – עפר לפיהם. זהו סילוף ועיוות ואין לו שום קשר למציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש