חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו משיב כהלכה

ארץ השואל: ישראל

שאלה

אנחנו נשואים כשנה וחצי. בעלי התחיל קצת להשמין בחודשים האחרונים, והכיוון נראה לא טוב בכלל… אני חוששת שאם הוא ישמין מאוד, ארגיש שהוא לא מושך אותי ואולי גם קצת להיפך… אבל אני לא יודעת איך לדבר אתו על זה בלי שיפגע, ולפי מה שאני מכירה אותו, לא נראה שיסכים לעשות דיאטה.
איך אני יכולה לשכנע אותו לעשות דיאטה?

תשובה

קודם כל, חשוב מאוד שלא תהי לחוצה מהחשש שלא תהיה משיכה במקרה של השמנת יתר, הקב”ה נותן אהבה וחן לבני הזוג גם במצבים אלו, וזה מעשים שבכל יום ודבר מצוי מאוד שאחרי החתונה אחד מבני הזוג משמין (בצורה משמעותית) במהלך השנים, ומעולם לא שמענו על זוג (שומר תורה ומצווה – שמחובר לערכים נכונים ולא רק גשמיות) שהתרגש מסיבה זו. והרי יום אחד הוא יהיה זקן, ולא יהיה יפה כמו היום, ולזה גם דיאטה לא תועיל, ואז מה תעשי? כבר אמרו חז”ל באבות (פרק ה משנה טז): “כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל דבר בטלה אהבה, ושאינה תלויה בדבר, אינה בטלה לעולם. איזו היא אהבה התלויה בדבר? זו אהבת אמנון ותמר. ושאינה תלויה בדבר? זו אהבת דוד ויהונתן:” אם את מכירה את הסיפור של אמנון ותמר, גם שם כל הענין היה אהבה מתוך יצרים פיזיים, ובסופו של הסיפור לא נשאר מ”אהבה” כזו כלום אלא להיפך אמנון שנא את תמר שינאה גדולה. בני הזוג חייבים להגיע לאהבה אמיתית, פנימית, שאינה תלויה בנתונים של נראות, והקב”ה נותן לזה סייעתא דשמיא, הוא יתברך ברוב חסדיו שולח אהבה כזו בלב הזוג, אם רק רוצים אותה. אז הסרי דאגה מלבך בעניין זה. ועצם זה שלא יהיה לחץ על העניין, נותן סיכויים טובים יותר לשוחח ולהשפיע בצורה נכונה.

ולמה שיפגע? אם מדברים בלי התנשאות, אלא את מסבירה יפה מה שחשוב לך, לא מתוך מקום שיש לו בעיה, אלא מתוך מקום שלך אישית חשוב לך הנושא, הוא ישמח לעשות את רצוניך, בני הזוג (ובפרט הבעל) אוהבים להעניק. תתני אמון בבעלך שהוא ירצה לשמח אותך, והוא יגיב בהתאם לאימון שאת נותנת לו. וגם אם כבר דיברתם וזה לא צלח, ואולי אפילו התפתח ויכוח ח”ו… אל דאגה, תתמקדי בחיובי, תפרגן לו תמיד (בצורה טבעית, ואמיתית, ועקבית!) איך שהוא יפה בעיניך, איך שהוא נאה, ואם הוא ירגיש שהפירגונים הם כנים, יהיה לו חשוב לשמור על המקום הזה שהיא יפה ורצוי בעיניך, ואז בע”ה גם בלי מילים ובלי שכנועים הוא כבר ידאג לשמור על משקל בגבולות.

בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש