חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לוגו משיב כהלכה

ארץ השואל: ישראל

שאלה

אשתי עובדת כאחות בבית החולים, כל היום עובדת קשה, ובערב ישר שמגיעה הביתה מתחברת לאינטרנט ובקושי מתייחסת לילדים ולי. אני עושה את רוב הדברים בבית, מפעיל מכונות כביסה, ספונג’ה, מכין ארוחות ערב לילדים, מקלח אותם, משכיב אותם… והיא עם האינטרנט שלה. אני כבר מיואש מהמצב ולא יודע כבר איך להתמודד עם זה. מה אתם מציעים לעשות?

תשובה

יש כלל חשוב: הטבע של “האחריות”, שאינה יכולה להיות אצל שניים. כל עוד שהאחריות על הבית והילדים אצלך, היא לא תרגיש את האחריות, וממילא לא היה לה דחף פנימי מספיק חזק לעזוב את הסדרות האהובות אצלה לאחר יום קשה.

אבל מצד שני, לעזוב את האחריות בבת אחת, זה מאוד קשה. מה יהיה על הבית? מה יהיה עם הילדים?

לכן העצה היא לעזוב את האחריות בהדרגה, באופן שהיא תכנס לעניינים, עכ”פ כשותפה. לדוגמא: תמצא שיעור תורה פעם אחת בשבוע בשעות הערב, ותסביר לה (בצורה נעימה) שזה שיעור שחשוב לך מאוד, ואתה רוצה רק פעם אחת בשבוע ללכת לשיעור הזה, האם היא יכולה, רק ביום הזה, להכין ארוחת ערב ולהשכיב את הילדים?

אם הצלחת בצעד זה של פעם בשבוע, כבר נוצר כאן פריצת דרך, שהיא תכנס לעניינים ותהיה מעורבת האחריות הזו, ואז יתכן מאוד שזה ישפיע (במועט או בהרבה) גם על שאר הימים (ולא לשוכח פידבק מתאים על ההתקדמות, מבלי שזה ישמע מניפולציה). ואתה מצדך תעשה עבודה להתנתק (נפשית) מאחריות עד כמה שניתן, ולאט לאט, עם סבלות, היא תכנס יותר ויותר להיות שותפה בכל הנושא של הבית, דבר שהוא בסך הכל חיוני גם בשבילה כאשה, שזו טבעה להיות קשורה עם הבית ועם הילדים.

כמובן בנוסף, אם אפשר, בעקבות הימים שאתה יוצא, להציע לה פתרונות לגבי זמן הבילוי שהיא כל כך חפצה בו, אולי עם קצת מחשבה לתכנן “סדר יום” (ו”סדר לילה”) מסודר, אפשר לקבוע מראש זמן לבילוי באופן “רשמי”, כך שיהיה לה “פת בסל” בענין זה. אבל צריכים לעשות זאת מחכמה, כי לפעמים הצעה כזו עלולה לעורר הרגשת התנגדות (תלוי בדינמיקה ביניכם אבל זה נושא ארוך).

בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

סימן שאלה לבן על רקע צהוב
הרה"ג דוד אוחיון

כשיבוא המשיח ועובדי האלילים יאמינו בה’ – האם תהיה להם סליחה?

מקורות ונימוקים: בתהילים כ”ב פסוק כ”ח נאמר: “יִזְכְּר֤וּ׀ וְיָשֻׁ֣בוּ אֶל־ה’ כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ וְיִֽשְׁתַּחֲו֥וּ לְ֝פָנֶ֗יךָ כָּֽל־מִשְׁפְּח֥וֹת גּוֹיִֽם”, ע”כ. בפירוש האלשיך על תהילים

לתוכן המלא »

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש