מקורות ונימוקים
לכתחילה אין ראוי לצאת אף מחדר לחדר וכמבואר במ”ב (סי’ קעח ס”ק יב), ובבה”ל (שם ד”ה מבית), ומ”מ לענין דיעבד, אם המקום מוקף מחיצות והוא בבעלות אחת, הגם שא”א לראות משם את מקומו, לא נחשב לשינוי מקום, ואע”ג שמרן ז”ל העלה בשולחנו הטהור (שם ס”ג) שמגן לגן צריך לברך אפילו הם סמוכים ואפילו דעתו לא מהני. וכ”כ השו”ע (שם סעיף ב’) שאם אכל במזרחה של תאנה זו ובא למערבה, צריך לברך, מ”מ כבר כתב המ”ב (ס”ק כה) דאם הוי בתוף היקף מחיצות, אין צריך לברך, ומיניה נמי לנד”ד. וכ”כ בספר וזאת הברכה (פרק ו’) לענין נד”ד. וע”ע בפסקי תשובות (סי’ קעח או’ יד), ונכון הוא.