מקורות ונימוקים:
בשולחן ערוך יורה דעה (הלכות הכשר וטבילת כלים סימן קכ) זה לשונו:
אם שכח ולא הטביל כלי מערב שבת או מערב יום טוב, יתננו לעובד כוכבים במתנה ואחר כך ישאלנו ממנו ומותר להשתמש בו. הגה: וכן יעשה אפילו בחול, במקום שאין לו מקווה.
ואע”ג שהט”ז (ס”ק יח) כתב: נ”ל דהאי תיקונא אינו אלא לפי שעה דהיינו לאותו שבת או בחול כל זמן שאין לו מקוה אבל לאחר השבת או שיזדמן לו מקוה כיון שישתקע עולמית ביד ישראל ודאי הוי כלקוח בידו ולא עדיף ממשכן עובד כוכבים ביד ישראל ודעתו לשקוע דצריך טבילה, ותו דגבי טלי’ שאולה מצינו ג”כ שפטורה מציצית כל ל’ יום ואח”כ חייב דנראה כשלו, ע”כ ה”נ נראה דצריך טבילה אחר שאפשר לו לטבול אפי’ בברכה, אךא שסיים, אבל כיון שאין זה מפורש בפוסקים יש ליזהר שיטביל כלי אחר עמו משום חשש ספק ברכה. וע”ע בפת”ש (שם).
מ”מ בנד”ד שיש אומרים שכלי חשמל אינם טעונים טבילה כלל לפי שמחוברים לחשמל הרי הם נידונים כקרקע ופטורים מטבילה, עי’ בשו”ת מנחת שלמה ח”ב, ולמרן זצ”ל בספרו הליכות עולם (שנה שנייה פרשת מטות). א”כ יש לסמוך על עצה זו אפילו לכתחילה.
תגובה אחת
אפשר להביא לטכנאי שיקלקל את המכשיר מבפנים ויתקן אותו ,וזה נקרא גמר מלאכה ע”י יהודי .