בס”ד
מקורות ונימוקים:
כתב השו”ע (סי’ שיח סעיף י’) אסור ליתן תבלין בקערה ולערות עליהן מכלי ראשון. והינו טעמא דעירוי מבשל כדי קליפה, ואפילו בדיעבד אסור אם ערה עליהן, וכמבואר במ”ב (ס”ק עד). וה”ה בנד”ד.
וליתנם בכלי שני, דעת המ”ב (סי’ שיח ס”ק מז) לאסור, וכן דעת הרב בן איש חי (ש”ש פרשת בא סעיף ו’), אבל מאידך דעת מרן הרב עובדיה יוסף בספרו הליכות עולם ח”ד (עמוד מט) להתיר בכלי שני.
ובעירוי מכלי שני יוצאים ידי חובת כל הדעות, ראה מ”ב (ס”ק מב), ובאור לציון ח”ב (פ”ל תשובה ה’).