חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שיויתי ה לנגדי תמיד

טיפול “בוטוקס” לגבר – האם מותר על פי ההלכה?

הרה"ג מאיר פנחסי

ארץ השואל: ישראל

שאלה:

האם מותר לעשות טיפולים קוסמטיקאים כגון “בוטוקס” בשפתיים על מנת לנפח אותם?

תשובה:

שלום וברכה,

אם הדבר גורם לך בושה או אי נעימות וצער וכוונתך בטיפול זה בכדי להסיר את המום ולא בכדי להתייפייף, יש להתיר הדבר.

בברכת הצלחה ושבוע טוב

הרב מאיר פנחסי

ירושלים עיר הקודש והמקדש

מקורות ונימוקים:

כן העלה בשו”ת מנחת שלמה תניינא ח”ב (סימן פו או’ ג’), דמותר לצבוע השיער וכן ללקט שערות הלבנות מתוך שחורות למי שהוא צעיר והדבר גורם לו לבושה ואין בכה”ג משום לא ילבש, עיי”ש. וכ”כ בשו”ת שרידי אש (סימן פא). ומוכח, דכל כהאי גוונא אין זה נחשב שכוונתו לשם נוי אלא להסיר מסווה הבושה, ושרי, ומיניה נמי לנד”ד שאינו מתכוין לשום הנאה וייפוי.

עוד ראיתי מובא בשם הגרש”ז אויערבאך זצ”ל הב”ד בספר נשמת אברהם ח”ה (עמוד עב), דמי שגבות עיניו מחוברות להדדי ומתבייש לצאת כן, מותר לו לגלחם ולהפרידן ואין בזה משום ‘לא ילבש’, כיון שאינו עושה כן כדי להתנאות שזהו יסוד האיסור של לא ילבש, אלא כדי להסיר המום מפניו. והכא נמי שייך האי טעמא. וכ”כ להתיר בנידון זה בשו”ת חיי הלוי ח”ג (סימן סג). גם בשו”ת אבני ישפה ח”ד (סי’ צד) כתב, נראה דבמקום שיש לאדם בושה בריבוי השערות של גבות העיניים או הידיים, מותר לו לקצצן, ואין בזה משום לא ילבש. וכ”כ להתיר בשו”ת ברכת יהודה – ברכה ח”ב (יו”ד סי’ ט’). ובלבד שלא יעשה צורה לגבות כמו שעושות הנשים. וע”ע בשו”ת אבני דרך ח”ט (סימן קיב) שג”כ דרך להתיר זאת במקום בושה. וכן כתב בשו”ת אז נדברו חלק רביעי סימן ל”ז, שכל דבר שאין עיקרו לקישוט אלא לניקיון או רפואה וכדו’ מותר, ולפיכך כתב להתיר לטפל בסבון או בדרך אחרת להסרת פיצעי בגרות גם בגבר.

ויש לצרף ולהוסיף, דבפרט הזמן הזה שהרבה גברים גויים או לא דתיים עושים כן ליופי, ויש אומרים דבאופן זה אין לא ילבש לפי שאינו דרך נשים לחוד, ואע”ג שאין הדבר פשוט ותלוי בב’ תרוציו של הפרישה הנז’ בהגה’ רבי עקיבא איגר (יו”ד סי’ קפ”ב), מ”מ באופן הנז’ בשאלה שמתבייש ונגרם לו צער, יש להקל, ולא באופן אחר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש