מקורות ונימוקים:
פסק השולחן ערוך יורה דעה הלכות עבודת כוכבים סימן קמ”ח סעיף ט’, אסור ליכנס לבית העובד כוכבים ביום חגו וליתן לו שלום. מצאו בחוץ מותר, אבל יאמר לו בשפה רפה ובכובד ראש.
עוד פסק השולחן ערוך שם סעיף ה’, אסור לשלוח דורון לעובד כוכבים ביום חגם, אלא אם כן נודע שאינו מודה בעבודת כוכבים ואינו עובדם. וכן עובד כוכבים ששלח ביום חגו דורון לישראל, לא יקבלנו ממנו. ואם חושש לאיבה, מקבלו, ויזרקנו בפניו לבור או למקום האבד, כלאחר יד.
אף שכל אלו איסורים אינם שייכים אלא בנוגע לאותם שעובדים עבודה זרה, ולא לאלו החוגגים אותו בשביל החג ובשביל כבוד וכדו’, ובפרט שכיום הרוב אינם בקיאים בטיב עבודת אלילים, ולפיכך מותר מעיקר הדין, לשאת ולתת עמהם ביום חגם ולהלוותם וכל שאר דברים. מ”מ הרי כבר כתב הרמ”א בסעיף י”ב, כי מ”מ בעל נפש ירחיק מלשמוח עמהם אם יוכל להשתמט מכך בלא שיהיה לו איבה בדבר.
על כן כתבנו בתשובה, שככל שחג יום האב נחגג ביום המסמל את יום חגם המכונה יום יוסף הקדוש, כיון שהוא סמל נוצרי אין ראוי לחגוג את החג הזה. אולם ככל שחוגגים רק את יום האב, או בכל מצב שיום זה נחגג שלא בתאריך 19/03 אלא כפי שצויין בנידון השאלה ביום 19/06 אין מניעה מלחגוג יום זה.