מקורות ונימוקים:
בספרי התלמוד והפוסקים וגם בספרי הקבלה, לא מצאנו איסור או מנהג בדבר זה שלא להשאיר נעלים הפוכות.
וכן ראיתי בספר שיצא לאחרונה ונקרא בחוקותיך אשתעשע שכתב: מה שמרגלי אינשי לומר שאסור שיהיה מנעל וסנדל הפוכים – אין לזה מקור.
אמנם בקרב כמה עדות, נהגו להקפיד בדבר זה, כך בקרב הבבלים ובקרב התימנים. ובספר השולחן ערוך המקוצר לגר”י רצאבי כתב בטעם הדבר שהוא משום שהיו הולכים פעם במבואות המטונפות וסוליית הנעל הייתה מאוסה, ולפיכך הדבר בזוי שסוליית הנעל תהיה כלפי שמיא, על כן הקפידו בדבר זה. וכן ציין בספר “ואין למו מכשול”, בעניין קפידות וחששות אות ל”ד.