חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום הרב

רציתי לשאול מה הרעיון שעומד מאחורי הסגולתיות שיש באדם שלובש שני מלבושים בבת אחת שזה גורם לשכחה?

תודה רבה

תשובה

צדקת בדבריך שיש להיזהר שלא ללבוש שני מלבושים יחד הואיל והדבר גורם לשכחה, כפי שכתב המגן אברהם או”ח סימן ב’ ס”ק ג’ והביאו המשנה ברורה להלכה שם ס”ק ב’.

טעם הדבר הוא על פי הסוד, כפי שכתוב בשער הכוונות הואיל ויש אור מקיף לכל בגד שמונע ממנו את אחיזת הקליפות, וכאשר לובש שני בגדים יחד מפסיד את האור המקיף של הבגד הפנימי. ונותן מקום לקליפות להיאחז שם והם גורמים לשכחה.

מקורות ונימוקים:

כתב בשער הכוונות דרוש ברכות השחר והביאו במגן אברהם או”ח סימן ב’ ס”ק ל’ שיזהר שלא ללבוש שני מלבושים ביחד כי קשה לשכחה, והטעם הוא כי לכל לבוש יש בחינת אור מקיף ואם לובשם יחד אינו נותן מקום לאור המקיף להיכנס בין שני המלבושים ועל ידי כך אין הקליפות נדחות משם וכידוע שהשכחה היא מצד הקליפות עיי”ש. ועפי”ז כתב הכה”ח ליזהר אף בשני כובעים וכדו’, וביין הטוב סימן י”א מחדש עוד דאפילו לאחר הנחת תפילין כאשר פושטים את השרוולים, כדאי לפשוט את שרוול החולצה לחוד ואת שרוול החליפה לחוד.

זה לשון שער הכוונות שם: סוד הדבר הוא כי הנה מלבוש האדם הוא מן הקדושה ועל ידי העבירות שהאדם עושה גורם להתלבש בקליפות ושיתאחזו הקליפות במלבושיו…

והנה לכל לבוש ולבוש יש בחינת אור מקיף ואין לך דבר שדוחה את הקליפות כמו אור המקיף לפי שאין יכולת בקליפות לינק ולהתאחז באור המקיף לכן הוא עומד בחוץ ואין לו פחד מן הקליפות. ונמצא כי המחבר שני מלבושיו ולובשם ביחד אינו נותן מקום לאור המקיף ליכנס תוך שני המלבושים יחד ולהקיף בין כל לבוש ולבוש, ועל ידי כך אין הקליפות נדחות משם. ונודע שאין השכחה מצויה אלא מחמת הקליפות כי הזכירה היא מצד הקדושה בסוד ואין שכחה לפני כסא כבודך, עכ”ד.

לעניין פשיטת ב’ מלבושים יחד נחלקו הפוסקים אם גם בזה יש להקפיד, אולם לעניין לבישה הסכימו שיש להקפיד בדבר, הואיל והוא קשה לשכחה ומהטעם הנ”ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש