מקורות
[1] וכפי שמובא בגמ' בגיטין דף נ"ז ע"ב, ויותר בהרחבה בירושלמי תענית פרק ד' הל' ה' (וע"ע בירושלמי יומא פרק ד' הל' ד'), וחז"ל ראו בו דמות שלילית עד כדי כך שבמדרש (בכמה מקומות, כגון בראשית רבה פרשת בראשית י"ג וכ"ח ועוד) מוסיפים לו כעין קללה אחר איזכור שמו "אדריאנוס שחיק עצמות".
[2] ביומא דף ל"ח ע"ב, ובמדרש איכה רבתי א' נ"א
[3] חיו"ד סימן קמ"ט. והובאו דבריו בדרכי תשובה סי' קע"ח סקי"ד.
[4] בספרו מגדל עוז בבריכה עליונה נחל ט' סי' י"ד.
[5] דף ק"ד ע"ב.
[6] ביומא דף ל"ח.
[7] בשו"ת יוסף אומץ יוזפא סי' א' סק"ג (ד"ה נחזור, ואם כי מביא הדברים מהספר המזוייף בשמים ראש, מ"מ הדברים ראויים כשלעצמם).
[8] כ"כ הרב טהרת המים מע' ר' אות ל"ו, והרב חגור האפוד פרק ט"ו אות נ' (אודות השם נהמה), ועוד. ועיי"ש בטהרת המים דהכי מצינו בשאול המלך שנקרא בשם הזה למרות שהוא שם של אחד מהמלאכים שמלכו באדום כדכתיב שאול מרחובות הנהר, דכיון שהשם עצמו הוא טוב ("שאול הוא לה'") לית לן בה. עיי"ש.