מקורות ונימוקים:
אע”ג דאין לשמוע קול זמר של אשה וכמבואר בשולחן ערוך (סימן עה סעיף ג), מכל מקום כשאינו מכירה העלה מרן זצ”ל בשו”ת יביע אומר ח”א (חלק אורח חיים סי’ ו’) להתיר זאת, ואע”ג ששם החמיר בראה תמונה בחלק ט’ (סימן קח) חזר והיקל אף בראה תמונה בלבד כל שלא ראה אותה במציאות, ושכן כתב הרב בן איש חי בבן יהוידע (תענית ה:). וכן העלה להתיר לשמוע קול אשה כשאינו מכירה בשו”ת אור לציון ח”ב (עמוד נז), ונימוקו עימו, שמרן לא כתב בזה איסור אלא לשון זהורית בלבד, מכיון שיש הרבה ראשונים שהיקלו בזה לענין זמר.
ואע”ג שבשו”ת ציץ אליעזר חלק ה (סימן ב’) חלק על מרן בנידון זה, וכן החמיר בשו”ת שבט הלוי ח”ג (סי’ קפא או’ ב’) ושם כתב דאין ראיה מהמר”ם שי”ק להקל, מ”מ המקילין בכך שפיר יש להם על מה שיסמוכו.
כנ”ל לענין לעלות שירים ליטיוב והתם קיל טפי לפי שאינו קול חי אלא על ידי גלים אלקטרוניים שיש שהיקלו בכל גוונא בזה, וכמ”ש בשו”ת יבי”א, אולם כל זה כשלא מפרסמת תמונתה או סירטו בעת שהיא שרה, אלא שרה ומעלה את השירה ליוטיוב.