מקורות ונימוקים:
מ”ש שהשחרות בבתים לעיכובא, כ”כ הרמב”ם (פ”ג מהל’ תפילין הלכה א’). ובביאור הלכה (סי’ לג ד”ה הלכה). ומ”ש שחרות כעורב לכתחילה כ”כ המ”ב (סי’ לג ס”ק יט).
ומ”ש שגדר השחרות הוא לפי העין אף שיש נקודות, כ”כ הגרשז”א בספר הליכות שלמה – תפלה (פ”ד או’ כח). ומ”ש כל שכן בשאר הרצועות שאינן מן החיוב, ראה ביה”ל (ד”ה הרצועות) שהסתפק בכך. (ושיעור הרצועות, ראה שו”ע סי’ כז סעיף יא).
ולענין הבתים, ראה בשולחן ערוך (סימן לב סעי’ לט) ובמ”ב (ס”ק קפד).