נימוקים ומקורות:
בשולחן ערוך (סי’ רעו סעיף ב’): ישראל וגוי שהסיבו יחד והדליק עכו”ם נר, אם רוב עכו”ם, מותר להשתמש לאורו. ואם רוב ישראל, או אפילו מחצה על מחצה, אסור. ואם יש הוכחה שלצורך א”י מדליקה, כגון שאנו רואים שהוא משתמש לאורה, אף על פי שרוב ישראל, מותר. ע”כ. והיינו דכל שהגוי עושה ע”ד עצמו ולעצמו, מותר.
ולפיכך בנד”ד נמי שהגוי עולה לעצמו והוא זה שמזמין את המעלית ולוחץ על הקומה הרצויה, ליכא למיחש.
איברא דיש עדיין מקום לעיין במעליות של זמננו משום הגברת הזרם שאת עולה יחד איתו במעלית וגורמת להגביר את כח החשמל, מ”מ ע”ע חשמל (ציון 105), ובדברי הגרשז”א זצ”ל במנחת שלמה (סי’ ט אות ב) ובשש”כ (פל”ד סכ”ח ופל”ח אות לא), שהיקל בהגברת חשמל.
וע”ע בשו”ת יביע אומר חלק יא (סימן כג) למורנו זצוק”ל שהיקל בזה. וע”ע (שם בתשובה כד) לענין מעליות של ימינו שהיקל בזה, אלא ששם נימק מטעם דהוי פס”ר דלא ניחא ליה בדרבנן, ויל”ע בזה. וכן ראיתי בשו”ת שבט הלוי ח”ו (סי’ לט) שצידד שהמקילין בזה בשעה”ד, יש להם ע”מ שיסמוכו.