מקורות ונימוקים
כ”כ התוספות יבמות (ז.) שדוקא בנישאת כפיים דאין ראוי לישא כפיים באותם ידיים שהרג בהם שאין קטגור נעשה סניגור, וזהו חומרא בעלמא, אבל בעבודה בבית המקדש מותר.
למרות שכהן שהרג את הנפש אינו נושא כפיים, מכל מקום כשר הוא לעבוד בבית המקדש.
מקורות ונימוקים
כ”כ התוספות יבמות (ז.) שדוקא בנישאת כפיים דאין ראוי לישא כפיים באותם ידיים שהרג בהם שאין קטגור נעשה סניגור, וזהו חומרא בעלמא, אבל בעבודה בבית המקדש מותר.
לתשומת לב הגולשים:
אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.
מאמרים אחרונים
ברכת ‘ברוך שאמר’ – פתק מן השמיים
א. ‘ברוך שאמר’ נתקן ע”פ פתק שנפל מהשמים ברכת ‘ברוך שאמר’ לא נזכרה בש”ס, אולם הובאה בספרי הגאונים (סדר רב
הרב אליהו ברכה א. איסור הרהור בדברי תורה במקום מטונף א. בגמרא ברכות (כד:) תלמיד חכם אסור לו לעמוד
סדר חנוכת הבית מחולק לעשרה לומדים כל אחד עמוד נפרד בנוסף היהי רצון שכתב מרן החיד”א זיע”א וכן קיצור הלכות
נידונים, בירורים, סיפורים ומשלים בענייני דגים
לכבוד חודש אדר אשר סמלו הוא ‘מזל דגים’, ולא לחינם נקרא בלשון רבים, יען יש שני אדרים בשנה מעוברת, והשנה
הרה”ג אליהו ברכה הריגת חפים מפשע במלחמה נשאלתי כמה פעמים ובפרט לאחרונה שנת תשפ”ד באשר ביום שמחת לבנו בתורה הקדושה
הלכות ומנהגים פורים קטן התשפ”ד – 2024 ביום י”ד וט”ו שבאדר ראשון (הנקרא “פורים קטן”), אין נפילת אפיים בכל המקומות,
בטח יעניין אתכם!
האם גוי יכול לבוא להתפלל בבית הכנסת
מקורות ונימוקים: גוי רשאי להיכנס ולהתפלל בבית הכנסת בנביא ישעיה פרק נ”ז פסוק ז’ נאמר: “כי ביתי בית תפילה יקרא
האם מותר להשתמש ברימונים של ספר תורה לספר הפטרות
מקורות ונימוקים: במשנה במגילה דף כ”ה: איתא, בני העיר שמכרו רחובה של עיר לוקחין בדמיו בית הכנסת, בית הכנסת לוקחין
אישה שנחטפה לעזה וחזרה – האם מותרת לבעלה
מקורות ונימוקים: הנלקחת בשבי על ענייני נפשות והשתחררה – האם מותרת לבעלה ישראל מתני’ כתובות כ”ז. “עיר שכבשוה כרכום כל
להכנס לשטח תחת אש בשביל מצות כיבוד הורים
מקורות בספר חסידים (סי’ שמ”א) משמע שבשביל מצות כיבוד הורים, יש לאדם להכניס עצמו אפי’ למקום סכנה, וצ”ב מאי
סידור גבות והסרת שיער בחול המועד
מקורות ונימוקים: איסור גילוח ותספורת בחול המועד מדברי המשנה והגמרא במסכת מועד קטן דף י”ד למדים אנו כי אין מגלחין
מקורות וביאורים: במבוא לספר האשכול שכתב ר”ש אלבק ז”ל (בפרק ב’) הוא כותב בשם הרב דקדוקי סופרים וז”ל; גם
לשון הרע כדי להתייעץ או להפיג דאגה
מקורות ונימוקים: היתר סיפור לשון הרע לתועלת כתב רבנו יונה בשערי תשובה, שער שלישי, רכ”א: דע כי בדברים שבין אדם
כוונות וייחודים, למי שאינו מבין משמעותם
מקורות: יש לדעת דכל הענין של הכוונות והיחודים והזיווגים העליונים, הם רק לאלו שלמדו (קיבלו מרבותיהם) ביאור הכוונות ויודעים לכוין,
האם מותר לאכול גלידה בסעודה שלישית לאחר השקיעה
מקורות ונימוקים: בגמרא בפסחים דף ק”ה: מבואר שאסור לו לאדם לשתות או לאכול קודם הבדלה, וחלילה האוכל או שותה משקין
מקורות ונימוקים: דרשו רז”ל: (מכילתא פרשה ט) “ושמרתם את המצות” קרי ביה המצות, כשם שאין מחמיצין את המצה כך אין
מכירת מצוות ועוונות ושכר עוה”ב
מקורות מכתב א’ כבוד ידידנו היקר והנכבד חכו ממתקים וכולו מחמדים ה”ה אורי וילכפורט הי”ו, מרגלית יקרה בעיר ת”א, ת”ו
מאגר התשובות
מאגר תורני
הרשם לקבלת הניוזליטר
הרשם לקבלת תוכן מאגר 'תשובות' מידי שבוע לתיבת המייל שלך
כל הזכויות של התשובות והמאמרים שמורים לרבנים המשיבים שליט"א
הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.
בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!
השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם