מקורות:
כיון שאם האחים לא יבואו לחתונה עי”ז יגרם צער רב לחתן ביום חתונתו וביום שמחת לבו, רשאים ללכת, כמו שכתבו בשו”ת משנת רבי אליעזר ח”ב חיו”ד סי’ כ”ג ובשו”ת זרע אמת ח”ג סי’ קס”ט דף קפ”ט ע”א ועוד בביאור שיטת הראב”ד ז”ל, וכיון שרבים הראשונים שהעלו כדברי הראב”ד, והלכה כדברי המיקל באבל, יש לסמוך על דבריו, וכן המנהג כמו שהביא מהריק”ש ז”ל ביו”ד סי’ שצ”א. והגם שלגבי אבי הכלה ישנם עוד צירופים נוספים, לא מפני זה גרע ההיתר הנ”ל שמובא ביני שיטי גם במאי דמתקרי “הלכה למעלה” בחזו”ע אבלות ב עמ’ של”ט: “וגם שאר קרובי החתן והכלה שהם בתוך י”ב חודש לאב ואם, מותר להם להשתתף בסעודת הנישואין של חתן וכלה, כדי שתהיה שמחת החתן והכלה בשלמותה.” עכ”ל.