מקורות ונימוקים:
אין איסור להינות מדברים טמאים האסורים באכילה, ורק בסחורה אסרו, וכמבואר בשולחן ערוך (יורה דעה סי’ קיז) ומשום שחששו שמא יבוא לאכול מהם, אבל כשאינו עומד לסחורה אלא רוצה להשתמש בו להנאתו, אין בו איסור כלל, וכשם שאנו מתירים לנעול נעליים העשויות מעור של בהמה טמאה, וכן ללבוש בגדים העשוים מעורות של חיות טמאות, ואין בכך שום חשש איסור, כך גם בשאר הנאות.
וכן מבואר להדיא במשנה ברורה (אורח חיים סימן שג ס”ק פז), דמותר לתקן את שער הראש בכלי העשוי משער חזיר. אמנם שם דיבר לגבי איסור שבת, דלפי שהוא מסרק רך מאוד, אין בזה חשש תלישת שערות. מכל מקום אתה למד מדבריו דאין בו איסור גם מחמת הנאה מדבר טמא והדברים פשוטים.
בברכת חג חנוכה שמח
הרב מאיר פנחסי
ירושלים עיר הקודש והמקדש