שאלה: אם אני לא צם מחר מסיבות רפואיות, האם אני צריך לברך על האוכל?
תשובה: חייב לברך על האוכל, כיון שהינך אוכל בהיתר, והאוכל מותר באכילה.
מקורות: ראה שולחן ערוך (סי’ רד סעיף ט’), ובשו”ע (סי’ תריח סעיף י’).
אם אני לא צם מחר מסיבות רפואיות, האם אני צריך לברך על האוכל?
חייב לברך על האוכל, כיון שהינך אוכל בהיתר, והאוכל מותר באכילה.
מקורות: ראה שולחן ערוך (סי’ רד סעיף ט’), ובשו”ע (סי’ תריח סעיף י’).
שאלה: אם אני לא צם מחר מסיבות רפואיות, האם אני צריך לברך על האוכל?
תשובה: חייב לברך על האוכל, כיון שהינך אוכל בהיתר, והאוכל מותר באכילה.
מקורות: ראה שולחן ערוך (סי’ רד סעיף ט’), ובשו”ע (סי’ תריח סעיף י’).
לתשומת לב הגולשים:
אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.
מאמרים אחרונים
ברכת ‘ברוך שאמר’ – פתק מן השמיים
א. ‘ברוך שאמר’ נתקן ע”פ פתק שנפל מהשמים ברכת ‘ברוך שאמר’ לא נזכרה בש”ס, אולם הובאה בספרי הגאונים (סדר רב
הרב אליהו ברכה א. איסור הרהור בדברי תורה במקום מטונף א. בגמרא ברכות (כד:) תלמיד חכם אסור לו לעמוד
סדר חנוכת הבית מחולק לעשרה לומדים כל אחד עמוד נפרד בנוסף היהי רצון שכתב מרן החיד”א זיע”א וכן קיצור הלכות
נידונים, בירורים, סיפורים ומשלים בענייני דגים
לכבוד חודש אדר אשר סמלו הוא ‘מזל דגים’, ולא לחינם נקרא בלשון רבים, יען יש שני אדרים בשנה מעוברת, והשנה
הרה”ג אליהו ברכה הריגת חפים מפשע במלחמה נשאלתי כמה פעמים ובפרט לאחרונה שנת תשפ”ד באשר ביום שמחת לבנו בתורה הקדושה
הלכות ומנהגים פורים קטן התשפ”ד – 2024 ביום י”ד וט”ו שבאדר ראשון (הנקרא “פורים קטן”), אין נפילת אפיים בכל המקומות,
בטח יעניין אתכם!
מקורות: הפרמ”ג (מש”ז סי’ ע”ה סק”א) כתב, שלשון שוק היא מארכובה וכו’ נמצא כל הרגל עד ארכובה שקורין קני”א שם
באיזו תפילה יש ברכת כהנים, ומדוע?
נימוקים ומקורות: מקור דין נשיאת כפיים בעשרה עיקר הדבר שמצוַת נשיאת כפי הכהנים לברך את ישראל היא בציבור, מפורש בגמרא
מקורות ונימוקים: מבדיקה שערכו מומחי כשרות, עלה בידם שאין חשש חמץ בטבליות ויאגרה בכל המינונים. כך ראיתי ברשימת התרופות לפסח
מלאכה בערב תשעה באב – אם רואים בה “סימן ברכה”?
מקורות: באורחות חיים מלוניל בהל’ עיוהכ”פ אות ב’ כתב, שהעושה מלאכה בערב יום הכיפורים (כל היום כולו – ולאו דוקא
האם יש חיוב להביא עצמו לידי מיתה על קדושת השם ?
מקורות: ראה באריכות בספר שאגת יוסף ענייני סכנה רפואה ופקוח נפש סימן י”ז.
מקורות ונימוקים: איסור צביעת השיער לגבר בגמרא בב”מ דף ס’: סוף פרק הזהב איתא, פרכוס דאדם מאי היא, כי הא
איסור הוצאה בשבת כשפותח את הדלת
לגבי עצם טלטול הדלת, משנה שלימה שנינו (שבת צא) קופה שהיא מליאה פירות ונתנה על האסקופה החיצונה כו’, פטור עד
מקורות ונימוקים: ויקרא כ”א: אִשָּׁ֨ה זֹנָ֤ה וַחֲלָלָה֙ לֹ֣א יִקָּ֔חוּ וְאִשָּׁ֛ה גְּרוּשָׁ֥ה מֵאִישָׁ֖הּ לֹ֣א יִקָּ֑חוּ כִּֽי־קָדֹ֥שׁ ה֖וּא לֵאלֹהָֽיו: בפסוק זה ציוותה
מקורות וביאורים: בספר טהרת הבית ח”ג (עמוד כט) כתב, שאין למחות ביד מי שמקלה בדבר. ואין בזה איסור כתובת קעקע,
מקורות והרחבת העניין מקור הדבר בגמ’ ופירוש השם ‘סמבטיון’ וזיהוי מקומו א. בגמרא סנהדרין (סה: ובמוסגר נביא את פירש”י) שאל
מאגר התשובות
מאגר תורני
הרשם לקבלת הניוזליטר
הרשם לקבלת תוכן מאגר 'תשובות' מידי שבוע לתיבת המייל שלך
כל הזכויות של התשובות והמאמרים שמורים לרבנים המשיבים שליט"א
הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.
בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!
השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם