חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה הרב דוד אוחיון (2)

ארץ השואל: ישראל

שאלה

שלום הרב!

אני מתגייר חדש ותהיתי אם ברית המילה שלי נעשית נכון בסטנדרטים של הקב”ה.

נימולתי כשהייתי צעיר יותר, אבל הרופא השאיר חלק גדול מהעור בחלק התחתון, אחר כך בדקתי וזה נקרא “פרנולום”. כנראה שזה חלק מהעורלה.

תהיתי האם צריך להסיר את זה כדי שברית המילה שלי תהיה נכונה על פי התורה.

אשמח לתשובה

תודה!

תשובה

שלום וברכה

ברית המילה על פי ההלכה היא חיתוך כל עור הערלה המכסה את העטרה, שבסוף הגיד.

למרות שכך היא ברית המילה מלכתחילה, בדיעבד גם אם נשאר חלק מהעור המכסה את העטרה, כל זמן שרוב העטרה מגולה, כלומר רוב העטרה בהיקף וגם באורך, המילה כשרה, ואין צורך לתקנה.

בכל מקרה בו עדיין הנך מסופק אם מילתך עונה על גדר זה, הדבר הנכון הוא לפנות למוהל המומחה גם במילת מבוגרים, בכדי שידע להשיב על שאלתך באופן פרטני.

חשוב לי לציין בפניך, שגם אם נימולת בצעירותך על ידי רופא, בעת הגיור יש צורך בהטפת דם ברית לשם גירות, הדבר מתבטא בשריטה קטנה ללא צורך בהתערבות רפואית. במידה ופעולה זאת לא נעשתה אינך נקרא מהול, גם אם הערלה הוסרה כדין.

לכן בכל מקרה בו לא ביצעת פעולה זאת, עליך לפנות לרב אורתודוקסי המומחה בגיור ובמילת מבוגרים והוא ידריך אותך.

בברכה ובהערכה לדקדוקך בקיום המצוות

הרב דוד אוחיון

מקורות ונימוקים:

כתב הרמב”ם פרק ב’ מהלכות מילה הלכה ב’ – ד’, כיצד מוהלין חותכין את כל העור המחפה את העטרה עד שתתגלה כל העטרה, ואח”כ פורעין את הקרום הרך שלמטה מן העור בצפורן ומחזירו לכאן ולכאן עד שיראה בשר העטרה.

יש ציצין מעכבין את המילה ויש ציצין שאין מעכבין את המילה, כיצד אם נשאר מעור הערלה עור החופה רוב גבהה של עטרה הרי זה ערל כמות שהיה, וזה העור הוא ציץ המעכב, ואם לא נשאר ממנו אלא מעט שאינו חופה רוב גבהה של עטרה זהו ציץ שאינו מעכב. כל זמן שעוסק במילה חוזר בין על הציצין שמעכבין בין על ציצין שאין מעכבין. פירש, על ציצין המעכבין חוזר, על ציצין שאינן מעכבין אינו חוזר.

כדברי הרמב”ם פסק השו”ע להלכה יו”ד סימן רס”ד סעיף ג’.

ובבית יוסף הביא לשיטת חכמי ספרד שנחלקו מהי רוב העטרה שצריכה להיות מגולה, האם הוא רוב גובהה של עטרה כפי שכתב הרמב”ם או רוב היקפה של עטרה. לפיכך כתב שלעניין מצוות מילה צריך לגלות שניהם, דהיינו רוב גובהה של העטרה ורוב היקפה. וכן הביאו להלכה הש”ך ס”ק ט’ והט”ז ס”ק ח’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש