הרב אליהו בחבוט

ta 1: Rabino, tudo bem? Estou em vias de mudar de apartamento agora no início de dezembro se D’us quiser. Tem alguma data mais propicia pra este tipo de coisa? Obrigado.

Pergunta 1: Rabino, tudo bem? Estou em vias de mudar de apartamento agora no início de dezembro se D’us quiser. Tem alguma data mais propicia pra este tipo de coisa? Obrigado.

Resposta: Parabens pelo apartamento novo!
O mês de dezembro, este ano, inclui o fim do mês hebraico de Kisslev, e o começo do mês hebraico de Tevet.
Se você conseguir mudar na festa de Chanuká (ainda dentro de Kislev, antes de começar Tevet) é muito bom, pois é uma época propícia para “inauguração” em qualquer coisa.
Mas começando o mês de Tevet, tem que escolher bem o dia, pois em Tevet tem bastante dias que escreve o grande cabalista Rabi Yitschak Alfie ZTL que nao vale a pena começar algo novo. Estes são os dias em Tevet quando é melhor não mudar de apartamento: 1,2,3,4,6,7,11,17,19,20,24,25,26. Imagino que também 9 e 10 de Tevet nao sejam datas boas para uma mudança. Sobre o dia 5 (que não consta na lista acima), consta nas Tsavaot de Rabi Yehudá Hachassid que em todos os meses não é muito positivo (ele escreve também outros dias, mas estes já estão na lista acima). Os dias que seriam bons para sim mudar, em Tevet, são: 15,16,21,27,29. Os demais dias são “parve”, nem ruins nem bons.
Nota-se que segundo o Rambam nao existe isto de dias bons e dias ruins, mas escrevi o que traz o Rav Alfie ZTL em nome de livros antigos, entre eles do Arizal.
Mazal Tov, que o senhor tenha “Yishuv Tov” e que o apartamento novo traga para o sr um Mazal muito bom, com saude alegria e sucesso, amen sela!

Pergunta 2: Oi Rabino. Rav, estou para me mudar de apartamento e gostaria de saber do senhor quais seriam os dias mais propícios para se mudar entre o final de Shevat e começo de Adar. Muito obrigado.

Resposta: Mabruk! Mazal Tov pelo apartamento novo, que seja a vontade de Hashem que o sr tenha muito sucesso no apartamento novo, Yishuv Tov!! Sobre quando mudar, o mês de Adar, mesmo que este ano é só Adar Alef, tem um Mazal bem melhor do que o mês de Shevat. E dentro do mês de Adar, como todo mês, não é aconselhável mudar de apartamentos nos dias 1, 3, 5 e 25; e especificamente em Adar, também não é aconselhável começar a morar no apartamento novo nos dias: 12, 16, 17, 18, 28.  Os melhores dias para mudar seriam: 2, 4, 9, 10, 11, 15, 19, 20, 21, 27, 29.

Fontes:

נחלקו האחרונים האם דין “משנכנס אדר מרבים בשמחה” (תענית דף כ”ט ע”א) שמראה דבריא מזליה, אם הוא גם אדר א’ או רק לאדר ב’. החת”ס בתשובה חו”מ ס’ כ’ (בחתימה) נקט דהיינו גם באדר א’, וכן נקט הגאון המהרש”ק בספר בנין שלמה על הרמב”ם פ”ד מהל’ מגילה סוף הל’ י”א (בחתימה לדיני מגילה), וכן הוא בשפת אמת בליקוטים לר”ח, ובהגהות מוהר”ר עזריאל מקורטישין לפירוש הרמ”ז על הזוה”ק פרשת שופטים עמ’ קי”ז, ובשו”ת משנה שכיר ח”ב סי’ רל”ד אות ב’ בשם ספר יוסף לקח למקובל רבי אליעזר אשכנזי ז”ל על מגילת אסתר בהקדמתו, ובספ יהודה יעלה עה”ת סוף פרשת תצוה בדרוש לפורים דף קמ”ז ע”ב, ובעבודת אהרן פיינזילבר על תענית שם, וכ”כ בספר דרך שמחה להגרח”ק עמ’ פק”ח, ובשו”ת משנה הלכות חי”ב סי’ ו’ וחי”ג סי’ ק”ו וחט,ז סי’ ל”ב, ובשו”ת בצל החכמה  ובשו”ת ודרשת וחקרת ח”ה סי’ ס”ד, ובספר אוסרי לגפן חי”ב כרך א’ בדרשה א’ לשובבי”ם אות ד’, ובספר שערי ציון אוהב ציון ח”א סי’ י”ט סוף אות א’ בשם הגרי”ש אלישיב זצ”ל (וכן הוא בספר הליכות והנהגות הגריש”א חלק פורים מהדורת תשס”ה עמ’ ג’ ובספר פניני הימים סי’ א’), ועוד. ומאידך בשו”ת שאילת יעב”ץ ח”ב סי’ פ”ח ובהגהותיו בתענית שם, ובבית עובד תיקון לפורים דף קע”ז ע”ב, והחבי”ף במועד לכל חי פלאג’י סי’ ל”א אות נ”ב, ובשו”ת תשובה מאהבה ח”ב סי’ ש”א, ובשו”ת בית נפתלי סי’ ל”ג, ובשו”ת שבט הלוי ח”י סי’ ק”ח אות י”ג (ואולם בחי”א סי’ ע”ר אות ב’ כתב בשם החזו”א לאידך גיסא), ובספר חשוקי חמד מגילה עמ’ ע”ז בשם הגרי”ש אלישיב זצ”ל (דלא כפי שהזכרנו לעיל בשמו, ועיין גם ספר יבקשו מפיהו ח”ב שער א’ הערה ג’), ובשו”ת אור לציון ח”ד פרק נ”ג סי’ ו’, ועוד, סבר”י מרנ”ן דבשנה מעוברת נאמר דין זה רק על אדר שני. ועיין מש”כ בזה מרן הראש”ל שליט”א בספר ילקו”י פורים עמ’ קצ”ג, ובדברי בנו הגר”ע ברי”צ שליט”א בקובץ משנת יוסף ט”ו סי’ ס”ט עמ’ מ”א, וע”ע במה שכתב אחד מיקרי בוגרי בית מדרשנו הרה”ג ר’ יוחאי רז שליט”א ספרו עטרת זהב פרק א’ הערה ד’, ואחד מבחירי בית מדרשנו הרה”ג ר’ שמואל כהן שליט”א בספר “בתורתו” על חו”ק ח”ב עמ’ תתקמ”ח (ואח”כ נדפס בספרו חתן ותורה עמ’ רי”ד), ותמנ”ע היתה לכתוב בנושא הלזה לעתות כאל. איברא דבנוגע ל”מזל”, יש בכל זה נתון נוסף, דדעת הלבוש או”ח סי’ תרפ”א סע’ א’ דחודש אדר א’ הוא עדיין במזל “דלי” של חודש שבט, ואינו מזל דגים, ברם החזקוני בשלח י”ז ט’ נקט דחודש אדר א’ הוא מזל דגים כמו אדר פשוט דשאר שנים (ואדר ב’ אין לו מזל), ובספר קדושת לוי כתב דגם אדר א’ וגם אדר ב’ הוא מזל דגים, ואכמ”ל. ובשו”ת יבא ידיד ח”ב סי’ או”ח סי’ מ”ב רצה לחדש דנהי ד”מרבין בשמחה” שייך גם באדר א’, מ”מ לענין שיהיה מזל ישראל על העליונה, זה שייך יותר באדר ב’ דווקא, עיי”ש. ועכ”פ ביחס לחודש שבט, בוודאי דגם אדר ראשון הוא עת רצון יותר, כי חודש שבט שהוא מחודשי הדינים.

ולגבי הימים המסויימים בתוך חודש אדר, תחילת וראש יש להבהיר לגבי לאו ד”לא תעוננו” בזה וכיו”ב, דאמנם ידועים דברי הרמב”ם בפי”א מהל’ ע”ז הל’ ח’, אולם המנהג כהרמב”ן והראשונים המקילים כמשמעות מרן השו”ע יו”ד סי’ קע”ט סע’ ב’, ויש בזה אר”ש טובה ורחבה טובא, ואכמ”ל.

ובספר חסידים ב”אזהרות נוספות לצואת ר’ יהודה החסיד” אות ט”ו, כתב ש”הרוצה ליסע ממקום למקום או מבית לבית לדור” אין לו לעשות כן בימים א’, ג’, וכ”ה (והרב פרי האדמה בשם דרך החיים, מביא במקום כ”ה יום ה’). והמקובל רבי יצחק אלפייה זלה”ה בספרו הקונטריס היחיאלי חלק בית השם דף ע”ו ע”ב מביא עוד תאריכים שאינם טובים להתחיל דברים חדשים, בכל חודש תאריכים אחרים, ראה שם היטב בשם האריז”ל, ואח”כ בשם ספר הגורלות לאחיתופל, ובתאריכים שהבאנו בפנים שילבנו בין הדברים כדי שיהיה לכו”ע.

ומה שכתבנו אודות הימים הטובים, הוא עפ”י מה שכתב הרב פרי האדמה הנ”ל, תוך השמטת הימים שעפ”י האריז”ל אינם טובים כנ”ל.

ta: Parabens pelo apartamento novo! O mês de dezembro, este ano, inclui o fim do mês hebraico de Kisslev, e o começo do mês hebraico de Tevet. Se você conseguir mudar na festa de Chanuká (ainda dentro de Kislev, antes de começar Tevet) é muito bom, pois é uma época propícia para “inauguração” em qualquer coisa. Mas começando o mês de Tevet, tem que escolher bem o dia, pois em Tevet tem bastante dias que escreve o grande cabalista Rabi Yitschak Alfie ZTL que nao vale a pena começar algo novo. Estes são os dias em Tevet quando é melhor não mudar de apartamento: 1,2,3,4,6,7,11,17,19,20,24,25,26. Imagino que também 9 e 10 de Tevet nao sejam datas boas para uma mudança. Sobre o dia 5 (que não consta na lista acima), consta nas Tsavaot de Rabi Yehudá Hachassid que em todos os meses não é muito positivo (ele escreve também outros dias, mas estes já estão na lista acima). Os dias que seriam bons para sim mudar, em Tevet, são: 15,16,21,27,29. Os demais dias são “parve”, nem ruins nem bons. Nota-se que segundo o Rambam nao existe isto de dias bons e dias ruins, mas escrevi o que traz o Rav Alfie ZTL em nome de livros antigos, entre eles do Arizal. Mazal Tov, que o senhor tenha “Yishuv Tov” e que o apartamento novo traga para o sr um Mazal muito bom, com saude alegria e sucesso, amen sela! Pergunta 2: Oi Rabino. Rav, estou para me mudar de apartamento e gostaria de saber do senhor quais seriam os dias mais propícios para se mudar entre o final de Shevat e começo de Adar. Muito obrigado. Resposta: Mabruk! Mazal Tov pelo apartamento novo, que seja a vontade de Hashem que o sr tenha muito sucesso no apartamento novo, Yishuv Tov!! Sobre quando mudar, o mês de Adar, mesmo que este ano é só Adar Alef, tem um Mazal bem melhor do que o mês de Shevat. E dentro do mês de Adar, como todo mês, não é aconselhável mudar de apartamentos nos dias 1, 3, 5 e 25; e especificamente em Adar, também não é aconselhável começar a morar no apartamento novo nos dias: 12, 16, 17, 18, 28.  Os melhores dias para mudar seriam: 2, 4, 9, 10, 11, 15, 19, 20, 21, 27, 29. Fontes: נחלקו האחרונים האם דין “משנכנס אדר מרבים בשמחה” (תענית דף כ”ט ע”א) שמראה דבריא מזליה, אם הוא גם אדר א’ או רק לאדר ב’. החת”ס בתשובה חו”מ ס’ כ’ (בחתימה) נקט דהיינו גם באדר א’, וכן נקט הגאון המהרש”ק בספר בנין שלמה על הרמב”ם פ”ד מהל’ מגילה סוף הל’ י”א (בחתימה לדיני מגילה), וכן הוא בשפת אמת בליקוטים לר”ח, ובהגהות מוהר”ר עזריאל מקורטישין לפירוש הרמ”ז על הזוה”ק פרשת שופטים עמ’ קי”ז, ובשו”ת משנה שכיר ח”ב סי’ רל”ד אות ב’ בשם ספר יוסף לקח למקובל רבי אליעזר אשכנזי ז”ל על מגילת אסתר בהקדמתו, ובספ יהודה יעלה עה”ת סוף פרשת תצוה בדרוש לפורים דף קמ”ז ע”ב, ובעבודת אהרן פיינזילבר על תענית שם, וכ”כ בספר דרך שמחה להגרח”ק עמ’ פק”ח, ובשו”ת משנה הלכות חי”ב סי’ ו’ וחי”ג סי’ ק”ו וחט,ז סי’ ל”ב, ובשו”ת בצל החכמה  ובשו”ת ודרשת וחקרת ח”ה סי’ ס”ד, ובספר אוסרי לגפן חי”ב כרך א’ בדרשה א’ לשובבי”ם אות ד’, ובספר שערי ציון אוהב ציון ח”א סי’ י”ט סוף אות א’ בשם הגרי”ש אלישיב זצ”ל (וכן הוא בספר הליכות והנהגות הגריש”א חלק פורים מהדורת תשס”ה עמ’ ג’ ובספר פניני הימים סי’ א’), ועוד. ומאידך בשו”ת שאילת יעב”ץ ח”ב סי’ פ”ח ובהגהותיו בתענית שם, ובבית עובד תיקון לפורים דף קע”ז ע”ב, והחבי”ף במועד לכל חי פלאג’י סי’ ל”א אות נ”ב, ובשו”ת תשובה מאהבה ח”ב סי’ ש”א, ובשו”ת בית נפתלי סי’ ל”ג, ובשו”ת שבט הלוי ח”י סי’ ק”ח אות י”ג (ואולם בחי”א סי’ ע”ר אות ב’ כתב בשם החזו”א לאידך גיסא), ובספר חשוקי חמד מגילה עמ’ ע”ז בשם הגרי”ש אלישיב זצ”ל (דלא כפי שהזכרנו לעיל בשמו, ועיין גם ספר יבקשו מפיהו ח”ב שער א’ הערה ג’), ובשו”ת אור לציון ח”ד פרק נ”ג סי’ ו’, ועוד, סבר”י מרנ”ן דבשנה מעוברת נאמר דין זה רק על אדר שני. ועיין מש”כ בזה מרן הראש”ל שליט”א בספר ילקו”י פורים עמ’ קצ”ג, ובדברי בנו הגר”ע ברי”צ שליט”א בקובץ משנת יוסף ט”ו סי’ ס”ט עמ’ מ”א, וע”ע במה שכתב אחד מיקרי בוגרי בית מדרשנו הרה”ג ר’ יוחאי רז שליט”א ספרו עטרת זהב פרק א’ הערה ד’, ואחד מבחירי בית מדרשנו הרה”ג ר’ שמואל כהן שליט”א בספר “בתורתו” על חו”ק ח”ב עמ’ תתקמ”ח (ואח”כ נדפס בספרו חתן ותורה עמ’ רי”ד), ותמנ”ע היתה לכתוב בנושא הלזה לעתות כאל. איברא דבנוגע ל”מזל”, יש בכל זה נתון נוסף, דדעת הלבוש או”ח סי’ תרפ”א סע’ א’ דחודש אדר א’ הוא עדיין במזל “דלי” של חודש שבט, ואינו מזל דגים, ברם החזקוני בשלח י”ז ט’ נקט דחודש אדר א’ הוא מזל דגים כמו אדר פשוט דשאר שנים (ואדר ב’ אין לו מזל), ובספר קדושת לוי כתב דגם אדר א’ וגם אדר ב’ הוא מזל דגים, ואכמ”ל. ובשו”ת יבא ידיד ח”ב סי’ או”ח סי’ מ”ב רצה לחדש דנהי ד”מרבין בשמחה” שייך גם באדר א’, מ”מ לענין שיהיה מזל ישראל על העליונה, זה שייך יותר באדר ב’ דווקא, עיי”ש. ועכ”פ ביחס לחודש שבט, בוודאי דגם אדר ראשון הוא עת רצון יותר, כי חודש שבט שהוא מחודשי הדינים. ולגבי הימים המסויימים בתוך חודש אדר, תחילת וראש יש להבהיר לגבי לאו ד”לא תעוננו” בזה וכיו”ב, דאמנם ידועים דברי הרמב”ם בפי”א מהל’ ע”ז הל’ ח’, אולם המנהג כהרמב”ן והראשונים המקילים כמשמעות מרן השו”ע יו”ד סי’ קע”ט סע’ ב’, ויש בזה אר”ש טובה ורחבה טובא, ואכמ”ל. ובספר חסידים ב”אזהרות נוספות לצואת ר’ יהודה החסיד” אות ט”ו, כתב ש”הרוצה ליסע ממקום למקום או מבית לבית לדור” אין לו לעשות כן בימים א’, ג’, וכ”ה (והרב פרי האדמה בשם דרך החיים, מביא במקום כ”ה יום ה’). והמקובל רבי יצחק אלפייה זלה”ה בספרו הקונטריס היחיאלי חלק בית השם דף ע”ו ע”ב מביא עוד תאריכים שאינם טובים להתחיל דברים חדשים, בכל חודש תאריכים אחרים, ראה שם היטב בשם האריז”ל, ואח”כ בשם ספר הגורלות לאחיתופל, ובתאריכים שהבאנו בפנים שילבנו בין הדברים כדי שיהיה לכו”ע. ומה שכתבנו אודות הימים הטובים, הוא עפ”י מה שכתב הרב פרי האדמה הנ”ל, תוך השמטת הימים שעפ”י האריז”ל אינם טובים כנ”ל.

a terra do questionador: ברזיל

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *

OBSERVE*

Atenção: Nao se deve aprender de um caso para o outro, cada caso deve ser analizado individualmente. De forma geral, é melhor sempre ter contato com um Rabino pessoalmente, e não ter só contato virtual. Nota-se que onde há um Rabino local ("Mara Deatra"), deve-se perguntar para ele. As respostas são de responsabilidade do rabino as que respondeu, e nao de responsabilidade do site e/ou do Rab. Bahbout.

Anuncie aqui!
O pagamento do anuncio é integralmente para o fundo de caridade do Instituto Bircat Avraham em Jerusalém. Aproveite a oportunidade de anunciar seu negócio sendo isto uma ótima caridade.

Não encontrou a resposta?

Pergunte ao Rabino!

Compartilhe com seus amigos

Last Últimos artigos

Entre em contato

צור קשר

מזכירות:










O importante yarzait do Grande Tzadikim Oculto das últimas gerações - "AHAVAT CHAIM" -Chacham Menachem Menashe z"l - 12º Elul

O chefe das instituições – Hamekubal – vai orar por você especialmente por tudo o que você precisa!
Para todo e qualquer nome no túmulo dos Tsadikim, com nomes sagrados especiais de acordo com a Cabala

Deixe seus dados que retornaremos