הרב דוד אוחיון - ברכת אברהם משיב כהלכה

on : Est-ce qu’une femme peut devenir prophétesse ? Si une femme devient prophétesse, qu’est-ce qu’elle est censée ressentir ?    

le pays du questionneur: ישראל

se : Bonjour, Moché Rabbénou était le plus grand des prophètes qu’Hachem nous a envoyé. Après lui, nous avons eu beaucoup de prophètes. Parmi eux, il y avait sept prophétesses : Sarah, Miryam la sœur de Moché Rabbénou, Déborah, ‘Hanna, Avigayil, ‘Houlda et la reine Ester. Dans le Talmud (Sota 48), nos sages disent que depuis la destruction du Temple, la prophétie a été retiré des prophètes et elle a été donné aux sages de la Torah. En d’autres termes, depuis la destruction du Temple, la Che’hina ne réside que sur les sages instruits par la sagesse de la Torah. C’est pour cela que nous n’avons plus aujourd’hui de prophète ou de prophétesse. Il nous reste que les grands Maitres de la Torah sur qui réside le souffle Divin, qui est un niveau inférieur à la prophétie. Cependant, il est clair, qu’une femme qui prend soin d’accomplir la volonté de Dieu, résidera sur elle la Che’hina, bien plus que n’importe quelle autre personne. Hachem lui apportera Son aide constamment. Elle aura le sentiment que D. dirige ses pas et protège son chemin, qu’Il l’accompagne dans chaque pas qu’elle entreprend. Je vous souhaite une douce et bonne année     Sources et raisonnement : בגמרא במסכת מגילה דף י”ד. הזכירה הגמרא את שבע הנביאות שעמדו לעם ישראל. זה לשון הגמרא שם, שבע נביאות מאן נינהו, שרה, מרים, דבורה, חנה, אביגיל, חולדה ואסתר. ושם בגמרא הביאה מקור מהיכן אנו למדים שהיו נשים אלו נביאות. אולם בגמרא בסוטה דף מ”ח מבואר, כי משמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל. אלא שמאידך ראינו בדברי הגמרא בבא בתרא י”ב: כי משחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים אולם לא ניטלה מן החכמים. כלומר נותרה נבואה לחכמים. כך גם מוכח בדברי הגמרא בעירובין ס”ד: שלרבן גמליאל היה רוח הקודש. מבאר הרמב”ן בחידושיו לבבא בתרא, שהביאור הוא כך: שאע”פ שניטלה הנבואה האלוקית שמגיעה ללא קשר לחכמה, לא ניטלה הנבואה על דרך החכמה כלומר רוח הקודש שבקרב חכמי התורה. כלומר כיום לא שייך מושג של רוח הקודש אצל מי שאיננו בעל חכמת התורה. כך כתב גם החתם סופר בתשובה בסימן ר”ח כי ביאור דברי הראשונים שכתבו הופיעה רוח הקודש בבית מדרשנו, הביאור הוא, לרוח הקודש השורה על עוסקי התורה לשמה שזוכים לכוון לאמיתה של תורה אפילו שמצד השגתם הגשמית אינם ראויים להגיע לכך. כך גם ע”י עסק התורה לשמה זוכה האדם להגיע להשגות הרבה כעין נבואה. Les differents niveaux de Roua’h Hakodach – de souffle Divin אמנם ניתן להבחין כי דרגות שונות ישנן ברוח הקודש: דרגת הנבואה שנסתלקה משמתו אחרוני הנביאים שהם חגי זכריה ומלאכי. דרגת רוח הקודש השורה על הלומדים תורה לשמה שמשיגים הארות ‘בתורה’ יותר מכוחם. דרגת רוח הקודש ששם הקב”ה בפי האדם הגדול שדבק בה’ יתברך את הראיה הנכונה והמחשבה הנכונה לייעץ מה לעשות. דרגת סייעתא דשמיא שלא תצא תקלה מפיו של האדם הגדול גם כאשר איננו רואה יותר מכל אדם. דרגת רוח הקודש המגיעה מנקיות הדעת של האדם הגדול הנשאל שמכוון לשם שמים ולשם תועלת השואל ללא נגיעות אישיות כלל. דרגת רוח הקודש השורה על האדם הגדול הנשאל מכוח אמונתו התמימה של השואל המאמין באדם הגדול אותו הוא שואל, ובזה נותן לו כוח וסייעתא דשמיא. מן האמור, ניתן להסיק כי למרות שאין בימינו דרגת נבואה, ואף לא שייך שאשה שאיננה עוסקת ודבקה בתורה תשרה עליה רוח הקודש. בהחלט דרגת הסייעתא דשמיא ורוח הקודש השורה על כל אדם הדבק בבוראו ומכוון בכל מעשיו לשם שמים, שייך בהחלט שתשרה גם על אשה המקפידה על כך.

Question :

Est-ce qu’une femme peut devenir prophétesse ?

Si une femme devient prophétesse, qu’est-ce qu’elle est censée ressentir ?

 

 

Réponse :

Bonjour,

Moché Rabbénou était le plus grand des prophètes qu’Hachem nous a envoyé. Après lui, nous avons eu beaucoup de prophètes. Parmi eux, il y avait sept prophétesses : Sarah, Miryam la sœur de Moché Rabbénou, Déborah, ‘Hanna, Avigayil, ‘Houlda et la reine Ester.

Dans le Talmud (Sota 48), nos sages disent que depuis la destruction du Temple, la prophétie a été retiré des prophètes et elle a été donné aux sages de la Torah. En d’autres termes, depuis la destruction du Temple, la Che’hina ne réside que sur les sages instruits par la sagesse de la Torah. C’est pour cela que nous n’avons plus aujourd’hui de prophète ou de prophétesse. Il nous reste que les grands Maitres de la Torah sur qui réside le souffle Divin, qui est un niveau inférieur à la prophétie.

Cependant, il est clair, qu’une femme qui prend soin d’accomplir la volonté de Dieu, résidera sur elle la Che’hina, bien plus que n’importe quelle autre personne. Hachem lui apportera Son aide constamment. Elle aura le sentiment que D. dirige ses pas et protège son chemin, qu’Il l’accompagne dans chaque pas qu’elle entreprend.

Je vous souhaite une douce et bonne année

 

 

Sources et raisonnement :

בגמרא במסכת מגילה דף י”ד. הזכירה הגמרא את שבע הנביאות שעמדו לעם ישראל.

זה לשון הגמרא שם, שבע נביאות מאן נינהו, שרה, מרים, דבורה, חנה, אביגיל, חולדה ואסתר. ושם בגמרא הביאה מקור מהיכן אנו למדים שהיו נשים אלו נביאות.

אולם בגמרא בסוטה דף מ”ח מבואר, כי משמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל.

אלא שמאידך ראינו בדברי הגמרא בבא בתרא י”ב: כי משחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים אולם לא ניטלה מן החכמים. כלומר נותרה נבואה לחכמים.

כך גם מוכח בדברי הגמרא בעירובין ס”ד: שלרבן גמליאל היה רוח הקודש.

מבאר הרמב”ן בחידושיו לבבא בתרא, שהביאור הוא כך: שאע”פ שניטלה הנבואה האלוקית שמגיעה ללא קשר לחכמה, לא ניטלה הנבואה על דרך החכמה כלומר רוח הקודש שבקרב חכמי התורה.

כלומר כיום לא שייך מושג של רוח הקודש אצל מי שאיננו בעל חכמת התורה.

כך כתב גם החתם סופר בתשובה בסימן ר”ח כי ביאור דברי הראשונים שכתבו הופיעה רוח הקודש בבית מדרשנו, הביאור הוא, לרוח הקודש השורה על עוסקי התורה לשמה שזוכים לכוון לאמיתה של תורה אפילו שמצד השגתם הגשמית אינם ראויים להגיע לכך. כך גם ע”י עסק התורה לשמה זוכה האדם להגיע להשגות הרבה כעין נבואה.

Les differents niveaux de Roua’h Hakodach – de souffle Divin

אמנם ניתן להבחין כי דרגות שונות ישנן ברוח הקודש:

  • דרגת הנבואה שנסתלקה משמתו אחרוני הנביאים שהם חגי זכריה ומלאכי.
  • דרגת רוח הקודש השורה על הלומדים תורה לשמה שמשיגים הארות ‘בתורה’ יותר מכוחם.
  • דרגת רוח הקודש ששם הקב”ה בפי האדם הגדול שדבק בה’ יתברך את הראיה הנכונה והמחשבה הנכונה לייעץ מה לעשות.
  • דרגת סייעתא דשמיא שלא תצא תקלה מפיו של האדם הגדול גם כאשר איננו רואה יותר מכל אדם.
  • דרגת רוח הקודש המגיעה מנקיות הדעת של האדם הגדול הנשאל שמכוון לשם שמים ולשם תועלת השואל ללא נגיעות אישיות כלל.
  • דרגת רוח הקודש השורה על האדם הגדול הנשאל מכוח אמונתו התמימה של השואל המאמין באדם הגדול אותו הוא שואל, ובזה נותן לו כוח וסייעתא דשמיא.

מן האמור, ניתן להסיק כי למרות שאין בימינו דרגת נבואה, ואף לא שייך שאשה שאיננה עוסקת ודבקה בתורה תשרה עליה רוח הקודש.

בהחלט דרגת הסייעתא דשמיא ורוח הקודש השורה על כל אדם הדבק בבוראו ומכוון בכל מעשיו לשם שמים, שייך בהחלט שתשרה גם על אשה המקפידה על כך.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Attention !

En aucun cas on ne pourra apprendre d'un cas à l'autre. Chaque situation est différente. Il faudra toujours demander la question dans son contexte afin de recevoir une réponse adéquate. La Hala'ha peut changer en fonction des conditions et des circonstances. De manière générale, il est toujours préférable de contacter directement des Rabbanim et vérifier avec eux la Hala'ha spécifique à votre cas. Rencontrer un Rav, face à face, est toujours préférable à un contact virtuel ou téléphonique.

Publiez ici !
Tous les dons sont reversés à l'association Bircat Avraham'. A travers ce site vous avez une excellente occasion de donner convenablement la Tsedaka. C'est aussi l'espace adéquate pour publier votre entreprise de façon rentable.

Pas trouvé votre bonheur ?

 

Posez dès maintenant votre question au Rav, 

votre reponse arrivera rapidement

Les derniers articles

Contact

צור קשר

מזכירות:

La Segoula de notre maître le 'Hida Zatzal pour renforcer le Mazal

Notre Rav, directeur des institutions, ainsi que des dizaines d’érudits éminents, effectueront pour vous la Segoula du ‘Hida pour le renforcement du Mazal, lors de l’ouverture du Hei’hal.

Par la grâce de D., nombreux sont ceux qui ont été sauvés de manière surnaturelle !

Laissez vos coordonnées et, avec l’aide de D., nous reviendrons vers vous

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש